800
۰
رئیس اداره امور عشایری سراوان خبر داد؛

توزیع بیش از ۲۵۰ تن علوفه دامی بین عشایر سراوان/ نقش ویژه کوچ نشینان در تولید گوشت قرمز و فرآورده های لبنی

سلمان قدوسی گفت: عشایر سراوان با داشتن بیش از ۵۰ درصد از جمعیت دام سبک شهرستان سهم ویژه ای در تولید گوشت قرمز و فراورده های لبنی شهرستان دارند.
توزیع بیش از ۲۵۰ تن علوفه دامی  بین عشایر سراوان/ نقش ویژه کوچ نشینان در تولید گوشت قرمز و فرآورده های لبنی
سلمان قدوسی رئیس اداره امور عشایر شهرستان سراوان در گفتگو‌ خبرنگار شستون بیان کرد: با توجه به کاهش بارندگی در سال گذشته و خشکسالی مراتع که به عنوان اصلی ترین منابع تامین علوفه عشایر هستند، توزیع علوفه دامی شامل جو دامی، سبوس و کنسانتره به میزان ۲۵۰ تن تاکنون از طریق تعاونی عشایری بین عشایر توزیع شده است.

وی افزود: جامعه عشایری شهرستان سراوان با جمعیت هشت هزار و ۷۶۵ نفر حدود ۸درصد جمعیت شهرستان را به خود اختصاص دارند که با داشتن بیش از ۵۰ درصد از جمعیت دام سبک شهرستان سهم ویژه ای در تولید گوشت قرمز و فراورده های لبنی شهرستان دارند.

این مقام مسئول ادامه داد: از آنجاییکه هر ساله با شروع فصل بهار و سرسبزی مراتع در مناطق عشایری، عشایر برای تامین علوفه دام خود را به صورت دورانی به مراتع سرسبز شهرستان از جمله سردشت ناهوک، تیغ آب و بندران و کوه سفید جابجا می کردند امسال بدلیل کاهش بارندگی نسبت به سال گذشته و کاهش علوفه مراتع جهت حمایت از این قشر تولید کننده شهرستان و جلوگیری از صدمات خشکسالی بر دام عشایر در سال جاری توزیع علوفه برای تعلیف دستی دام عشایر را در دستور کار قرار دادیم که با حمایت های صورت گرفته از طریق اتحادیه و تعاونی عشایری بین عشایر توزیع شده است.ضمن اینکه در فصل زمستان نیز ۵۰۰تن علوفه یارانه دار نیز بین عشایر شهرستان توزیع کردیم.

قدوسی همچنین با اشاره اثرات خشکسالی بر منابع تامین آب عشایر اظهار امیدواری کرد که با تخصیص اعتبارات مناسب بتوانیم با احیا و بهسازی این منابع آب شرب عشایر را تامین کنیم. وی گفت تا حدودی با آب رسانی سیار توانستیم بیش از ۴۰ منطقه عشایری را پوشش داده و آب شرب آنها را تامین کنیم.

انتهای پیام/
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۸
کد مطلب: 22305
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *