800
۰
امام جمعه موقت اهل سنت گلشن مطرح کرد؛

قتل های قبیله ای منجر به عقب افتادگی و عدم حضور سرمایه گذاران می شود

مولوی مجیب الرحمن رئیسی گفت: کشتار و قتل های قبیله ای در هر منطقه منجر به عقب افتادگی و عدم حضور سرمایه گذاران می شود و از سوی دیگر نا امنی خود باعث عدم توسعه و جهل می شود.
قتل های قبیله ای منجر به عقب افتادگی و عدم حضور سرمایه گذاران می شود
مولوی مجیب الرحمن رئیسی، امام جمعه موقت اهل سنت گلشن در گفت و گو با خبرنگار شستون بیان کرد:  قرآن کریم دستور می دهد که مسلمانان اختلاف داشتند شما میان آنها صلح و آشتی ایجاد کنید که اصلاح اختلاف میان دو نفر یکی از بزرگ ترین عبادات است که پاداش فراوانی نزد پروردگار دارد.

وی افزود:  علما بزرگ ترین نقش را برای حل اختلافات بالاخص اختلافات قومی که در جامعه وجود دارد میان مومنین می توانند ایفا کنند که تا کنون این نقش را به خوبی انجام داده اند.

امام جمعه موقت اهل سنت گلشن با اشاره به لزوم و نیاز مبرم به حضور علما در ایجاد صلح و پایان دادن به برادر کشی ها و اختلافات قومی و قبیله ای، گفت: می طلبد چاره اندیشی مناسب برای حل این معضل انجام شود و با فرهنگ سازی کشتار و خون ریزی از بین رود.

مولوی رئیسی اذعان کرد: باتوجه به موقعیت اجتماعی علما و روحانیون در جامعه، می توانند بسیاری اختلافات قومی و خانوادگی را خاتمه و مردم را به صلح و دوستی دعوت کنند.

وی خاطر نشان کرد: اگر علما کوتاهی کنند باید نزد پروردگار عالم مواخذه شوند چرا که این موضوع یک جرم بسیاری سنگین است و یکی از وظایف بزرگ در دین اسلام اگر به معروف و نهی از منکر است و در وهله اول این مسئولیت متوجه علما و اصحاب علم و دانش و‌نفوذ می شود.

امام جمعه موقت اهل سنت گلشن بیان کرد: کشتار و قتل های قبیله ای در هر منطقه منجر به عقب افتادگی و عدم حضور سرمایه گذاران می شود و از سوی دیگر نا امنی خود باعث عدم توسعه و جهل می شود.

مولوی رئیسی گفت: امنیت در سایه ایثار، گذشت و عفو ایجاد می شود، تصریح کرد: یکی از اسباب محرومیت استان همین موضوعات ذکر شده است.

وی اذعان کرد: یکی از وظایف پایگاه های بسیج امر به معروف و نهی از منکر است و باتوجه به مردمی بودن پایگاه های بسیج آنها می توانند از طریق معتمدین، علما، ریش سفیدان و متنفذین بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی را جلوگیری کنند.
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب: 22308
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *