800
۰

هدف وقت‌کُشی در مذاکرات وین، تحمیل خسارت بیشتر به ایران است/ برنامه غرب برای اتصال برجام به انتخابات ۱۴۰۰

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: غربی ها می خواهند با کمترین هزینه بر انتخابات ایران اثرگذار باشند و به همین دلیل با فرسایشی کردن انتخابات برای کشور هزینه سازی می کنند؛ تعلیق کشور به واسطه مذاکرات تا امروز هزینه های فراوانی برای کشور به دنبال داشته و آنها می خواهند با معطل نگه داشتن ایران، خسارت بیشتری به کشور ما تحمیل کنند.
هدف وقت‌کُشی در مذاکرات وین، تحمیل خسارت بیشتر به ایران است/ برنامه غرب برای اتصال برجام به انتخابات ۱۴۰۰
به گزارش شستون؛ «احمد علیرضابیگی»، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره تمام اعتبار سیاسی غرب در گرو برجام است از این رو بنا دارد از وقت های اضافه هم به نفع این توافق استفاده کند گفت: طرف های برجامی تمام تلاش خود را می کنند از برجام محصول بهتری برداشت کند، از این رو قصد دارد این توافق را به انتخابات ریاست جمهوری در ایران متصل کند.
وی با اشاره به اینکه طرف های غربی به دنبال این هستند تا وانمود کنند برجام ماشین خوبی است اما راننده آن خوب عمل نکرد ادامه داد: غربی ها می خواهند با کمترین هزینه بر انتخابات ایران اثرگذار باشند از این رو با فرسایشی کردن مذاکرات برای کشور هزینه سازی می کنند؛ تعلیق سیاسی و اجتماعی کشور به واسطه مذاکرات تا امروز هزینه های فراوانی برای کشور به دنبال داشته است می خواهند این از ره‌آورد این معطل نگه داشتن کشور خسارت بیشتری به کشور ما تحمیل کنند.
نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به اینکه غرب تلاش می کند تا آخرین لحظه از دولت امتیازگیری کند ادامه داد: طرف های برجامی می دانند از دولت آینده ایران نمی توانند چنین امتیازاتی بگیرند.
علیرضابیگی با اشاره به اینکه پازل دشمنی غرب تکه های مختلفی دارد که با برنامه ریزی همه آن را کنار هم می گذارند تصریح کرد: غرب از یک طرف با تیم مذاکره کننده سر میز گفت و گو می نشیند از طرف دیگر موضع مذاکره کنندگان را در ایران تضعیف می کند؛ اقدام خرابکاری در نطنز در واقع تضعیف تیم مذاکره کننده بود.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه دولت چندان اعتقادی به قانون راهبردی مجلس ندارد تاکید کرد: اینکه رئیس مجلس درباره این قانون و نتایج آن سخنرانی می کند یا اینکه آغاز غنی سازی 60 درصد از سوی رئیس قوه مقننه اعلام می شود به جای اینکه رئیس جمهور در این باره موضع صریح بگیرد نشان می دهد دولت هنوز به دنبال تسویه حساب یا جناح سیاسی مقابل در کشور است.
علیرضابیگی با بیان اینکه جناحی که برخی آنرا مقصر به نتیجه نرسیدن مذاکرات می دانند به دنبال منافع ملی هستند تاکید کرد: آقایان باید فریادهایش را بر سر اروپا و آمریکا بزند؛ دولت تمام اختیارات در حوزه سیاست خارجی را داشته اما نه به شروط رهبری و نه به مصوبات شورای عالی امنیت ملی عمل نکرده است و برجام را که هزینه های فراوانی برای کشور داشته دربست پذیرفته است.
نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به اینکه رئیس جمهور حاضر نیست از قانون راهبردی مجلس که سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران درباره برجام و لغو تحریم هاست دفاع کند عنوان کرد: اروپا و آمریکا با دستگاه دیپلماسی ما بازی می کند چون می داند این دولت فرصت زیادی ندارد و منتظر نتیجه انتخابات است.
نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به اینکه همه اعتبار دولت در طول حدود 8 سال برجام بود گفت: متاسفانه در آستانه پایان دوره مسئولیت دولت، برجام که تنها دستاورد این دولت است آورده ای نداشته است ضمن اینکه مدیریت داخلی کشور در حوزه های مختلف با فجایع عمیق رو به رو شده است از این رو امید دارد در هفته های باقی مانده از عمر دولت میوه ای از درخت برجام برداشت کند.
علیرضا بیگی با اشاره به اینکه همزمان با مذاکرات در تاسیسات هسته ای نطنز خرابکاری می شود و تحریم های جدید اعمال می شود اما همچنان رئیس جمهور از مذاکرات دفاع می کند و می گوید ما منطق قوی داریم خاطرنشان کرد: رئیس جمهور هنوز نپذیرفته که آنچه در روابط بین الملل حرف اول را می زند منطق قدرت و اقتدار است.
انتهای پیام/ک
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب: 22400
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *