800
۰
سلیمی در گفت‌وگو با دانا:

فرسایشی شدن مذاکرات تله ای خطرناک برای کشور است/ مخالف صریح مجلس با هرگونه توافق بدون اطلاع بهارستان

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: توصیه ما به رئیس جمهور این است که مراقب باشند در 100 روز آخر مسئولیت دولت گرفتار تله نشوند، دولت در 100 روز اول در تله برجام افتاد مراقب باشد در 100 روز آخر کشور را در تله گرفتار نکند.
فرسایشی شدن مذاکرات تله ای خطرناک برای کشور است/ مخالف صریح مجلس با هرگونه توافق بدون اطلاع بهارستان
به گزارش شستون؛ «علیرضا سلیمی»، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به برخی اخبار مبنی بر ورود مذاکرات به مرحله پیش نویس گفت: تا این لحظه هیچ خبری از مذاکرات وین به مجلس داده نشده است و حتی درباره موضع پیش نویس هم نمایندگان اطلاعی ندارند.
وی با بیان اینکه در صورتی که توافقاتی بدون اطلاع مجلس در وین صورت بگیرد وجاهت قانونی ندارد تصریح کرد: آقای روحانی وعده دادند که در 100 روز پایانی مسئولیت دولت کاری شبیه 100 روز اول انجام خواهد داد؛ توصیه ما به رئیس جمهور این است که مراقب باشند در 100 روز آخر مسئولیت دولت گرفتار تله نشوند، دولت در 100 روز اول در تله برجام افتاد مراقب باشد در 100 روز آخر کشور را در تله گرفتار نکند.
عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه مذاکره کنندگان در وین مسیر را به گونه ای طراحی کنند که سیاست قطعی نظام را دنبال کند عنوان کرد: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران روشن است؛ برداشتن تحریم ها خواسته جمهوری اسلامی ایران است.
وی با اشاره به اینکه برداشتن کل تحریم ها چه اولیه و چه ثانویه مورد سیاست قطعی نظام است تاکید کرد: برخی شنیده ها حاکی از این است که تازه بر سر بعضی از تحریم ها دوران ترامپ درحا چانه زنی هستند و می خواهند آن را به سه دسته تقسیم کنند، چنانچه این شنیده ها درست باشد قطعا با سیاست های اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری منافات دارد و نمی تواند نظر مجلس را جلب کند.
سلیمی هرگونه چانه زنی برای برداشتن بخشی از تحریم ها و فرسایشی شدن مذاکرات را تله خطرناک برای کشور دانست و گفت: در این صورت کشور با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.
نماینده مردم محلات در مجلس خاطرنشان کرد: مجلس با هوشیاری جدی موضوع مذاکرات را دنبال خواهد کرد، این مجلس مجلس هشتم و نهم نیست که هر طرحی کورکورانه در آن به تصویب برسد؛ چنانچه توافقی بدون اطلاع مجلس صورت گیرد حتما با آن برخورد و مخالفت خواهد شد.
 
انتهای پیام/ک
چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب: 22441
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *