800
۰
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی در گفت‌وگو با دانا:

مجلس به شدت با افزایش قیمت شیر و لبنیات مخالف است/ اگر دولت به وظایفش عمل می‌کرد، امروز شاهد گرانی‌ها نبودیم

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه نمایندگان مردم مخالف افزایش قیمت شیر و لبنیات هستند، گفت: اگر دولت به وظایف خودش عمل می‌کرد، امروز شاهد رانت‌ها و فسادها بخصوص در بخش نهاده‌های دامی و گرانی‌ها نبودیم و دامداران با زیان روبرو نمی‌شدند.
مجلس به شدت با افزایش قیمت شیر و لبنیات مخالف است/ اگر دولت به وظایفش عمل می‌کرد، امروز شاهد گرانی‌ها نبودیم
به گزارش شستون؛ محمدجواد عسکری، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یازدهم در گفت‌وگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره مشکل نهاده‌های دامی دامداری‌ها و افزایش قیمت شیر، اظهار کرد: با توجه به این‌که شیر از کالاهای اساسی سفره مردم است، کاهش سرانه مصرف آن بر هزینه‌های درمان در وزارت بهداشت می‌افزاید.
مجلس به شدت با تغییر قیمت شیر مخالف است
وی با تاکید بر اینکه مجلس به شدت با هرگونه تغییر قیمت شیر مخالف است، گفت: کمیسیون کشاورزی در پی آن است که دولت را موظف به پرداخت یارانه برای کنترل قیمت شیر و لبنیات کند.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: همین حالا هم سرانه مصرف شیر در کشور بسیار پایین‌تر از میانگین جهانی است که زمینه وجود پوکی استخوان، عدم مقاومت بدن و افزایش هزینه‌های نهایی درمان در کشور را بالا برده است. ما در مجلس متعتقدیم روند قیمت و تولید شیر نباید تغییری داشته باشد، بلکه افزایش تولید باید تقویت شود.
 
عسکری بیان کرد: می‌توان با یارانه دادن برای تولید این نوع محصولات هزینه‌هایی کمتر از هزینه‌ای که برای درمان مصرف می‌کنیم را برای این کار تخصیص دهیم که به نفع کشور هم است تا محصولات این‌چنینی ارزان در اختیار عموم مردم قرار بگیرد، لذا در جلسه کمیسیون این موضوع را دوباره طرح و بررسی خواهیم کرد.
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: نکته‌ای که در این زمینه اهمیت دارد این است که اگر دولت به وظایف خودش در زمینه توزیع نهاده‌ها عمل می‌کرد، امروز شاهد فساد نهاده‌ها و نرسیدن آن به دست تولیدکننده و افزایش قیمت نبودیم؛ و دامداران با زیان روبرو نمی‌شدند.
دو پیشنهاد برای جلوگیری از افزایش قیمت لبنیات/ بررسی علت دپوی کالاهای اساسی در گمرک 
وی افزود: دو طرح برای حل مشکل دامداران مطرح است که نخست با یارانه تخصیصی به نهاده‌ها و کاهش هزینه‌های تولید، قیمت‌ها را کاهش دهیم تا تولید به صرفه شود و دوم  پرداخت یارانه را مستقیم به شیر تخصیص دهیم تا قیمت شیر کاهش یابد و ارزان‌تر و با شرایط متعادل به دست مردم برسد.
عسکری در زمینه دپو شدن نهاده‌های دامی در گمرک گفت: نمایندگان مجلس روز چهارشنبه برای بررسی مشکل از گمرک بازدید خواهند کرد و راهکارها در مجلس و کمیسیونی تخصصی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت؛ برنامه ریزی شده که روز سه‌شنبه و چهارشنبه به صورت فوری و تخصصی در مجلس به این موضوع رسیدگی شود.
انتهای پیام/ط
دوشنبه ۷ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب: 23036
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *