800
۰
در پی شیوع موج جدید کرونا صورت گرفت؛

انتقاد شدید امام جمعه اهل سنت سراوان از نبود پزشک عفونی در بحران کرونا/ کم کاری مسئولین در مهار کووید۱۹ مشهود است

مولوی ساداتی از مسئولین سراوان به دلیل نبود پزشک عفونی در هفته اخیر و همچنین نظارت ضعیف در توزیع کالاهای اساسی و صف های بنزین گلایه کرد.
انتقاد شدید امام جمعه اهل سنت سراوان از نبود پزشک عفونی در بحران کرونا/ کم کاری مسئولین در مهار کووید۱۹ مشهود است
مولوی ساداتی امام جمعه اهل سنت سراوان در گفتگو با شستون بیان کرد: با توجه افزایش شمار مبتلایان ویروس کرونادر سراوان در حال حاضر پزشک عفونی در این شهرستان وجود ندارد و پرستاران در حال رسیدگی به بیماران هستند.
 
وی افزود: سهم امروز مردم مرگ است چرا که در بحران کرونا و در وضعیت کنونی یک متخصص بیماری های عفونی در سراوان وجود ندارد.
 
امام جمعه اهل سنت سراوان ادامه داد: کم‌کاری مسئولین و عدم مدیریت آنها موجب شده تا امروز شاهد موج جدید کرونا در شهرستان باشیم چرا که اولین نیاز اصلی و ضروری در این بحران حضور چند متخصص بیماری های عفونی است که از داشتن پزشک متخصص در هفته اخیر محروم بوده ایم.
 
 
 مولوی ساداتی با بیان اینکه چرا مسئولین کمبود امکانات، تجهیزات، نبود پزشک عفونی و نیروی انسانی را مطرح نمی‌کنند، گفت: به طور مثال می‌توان گفت که در سراوان چشم پزشک وجود ندارد و شهروندان برای عمل باید به شهرهای دیگر مراجعه کنند چرا این موارد از سوی مسئولین مطرح نمی شود.
 
وی از نماینده زاهدان و دیگر نمایندگان مجلس که به وضعیت کنونی استان ورود پیدا کردند قدردانی کرد و ادامه داد: همه ما از جمله خبرنگاران، نمایندگان مجلس امامان جمعه و جماعات، مسئولین در مهار بحران کرونا به نحوی وظایفی داریم و باید به رسالت خود به نحو احسنت عمل کنیم.
 
امام جمعه اهل سنت سراوان با اشاره به اینکه لازم است در این بحران ساز و کارهای لازم برای قطع زنجیره انتشار ویروس کرونا انجام شود، خاطر نشان کرد: مردم نیز باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، هنگام حضور در اماکن عمومی از ماسک استفاده و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند چرا که رعایت بهداشت در دین مبین اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است و همواره پیامبر اسلام (ص) توصیه های در باب رعایت بهداشت داشته اند.
 
 مولوی ساداتی مهمترین عامل وضعیت کنونی در شهرستان سراوان را کم کاری مسئولین عنوان کرد و گفت: ویروس کرونا از ۲ سال قبل در کشور شیوع یافته پس مسئولین باید اعلام کنند که چه میزان امکانات در سراوان وجود دارد و به چه میزان امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی نیازمند هستند، پزشک عفونی یکی از ضروریات این روزهای شهرستان است اما هیچ اشاره ای به این موضوع نمی شود.
 
وی با بیان اینکه به گفته کارشناسان بهداشتی گونه جدید کرونا از نوع بسیار خطرناک است و در حد چند دقیقه بسیاری از افراد را آلوده می‌کند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر برخی از بیماران کرونایی در بیمارستان ایرانمهر سراوان بستری شدند که فاقد امکانات لازم است، زمانی که بیمارستان تهویه ندارد چگونه بیماران را در آنجا بستری می کنند در این زمینه مسئولین کم‌کاری می‌کنند و دانشگاه علوم پزشکی مقصر است.
 
 
امام جمعه سراوان ادامه داد: مردم نیز به دلیل حضور در تجمعات، مراسمات خاکسپاری و عروسی نیز مقصر هستند، از مغازه‌داران و کسبه و بازاریان که برای صیانت از سلامت شهروندان کسب و کار خود را تعطیل کرده اند قدر دانی می شود.
 
مولوی ساداتی گفت: موضوع دیگر که باعث شیوع و انتقال ویروس کرونا می شود ازدحام جمعیت در صف های توزیع کالاهای اساسی و پمپ بنزین ها است لذا از مسئولین انتظار می رود نظارت بیشتر در جهت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در این را اماکن داشته باشند.
 
 
 انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب: 23053
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *