800
۰

فرصتی که در چارچوب سازش با آمریکا باشد به مذاکره کنندگان داده نمی‌شود/ مظلوم نمایی‌ رئیس جمهور برای مذاکرات

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اختیاری که آقای روحانی برای مذاکره کنندگان می خواهد، اختیاری است که 8 سال داشتند گفت: متاسفانه زمان خریدن ها برای مذاکره کنندگان هیچ عایدی برای کشور نخواهد داشت.
فرصتی که در چارچوب سازش با آمریکا باشد به مذاکره کنندگان داده نمی‌شود/ مظلوم نمایی‌ رئیس جمهور برای مذاکرات
به گزارش شستون؛ «مهدی سعادتی»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه دولت 8 سال فرصت داشته که مذاکرات را به نتیجه برساند گفت: اینکه آقای روحانی می گوید یک روزه مذاکرات به نتیجه می رسد یک توهم است، دولت 8 سال به دنبال باز کردم مسیری غیر از مسیر ترسیم شده از سوی رهبری و نظام برای مذاکرات بود و همین تلاشش برای ملت عزت و اقتدار کشور مشکلات فراوانی را به وجود آورد.
وی با بیان اینکه قرار بود مذاکرات براساس فرمان 8 ماده ای رهبر انقلاب انجام شود اما برخی بندهای این فرمان اجرایی نشد عنوان کرد: به اذعان خود دولتی ها نتیجه مذاکرات برجامی برای کشور هیچ بود.
نماینده مردم بابل در مجلس با اشاره به مذاکرات وین و تلاش دولت برای به دست آوردن نتیجه ای از این مذاکرات در واپسین ماه های مسئولیتش ادامه داد: در این ماه ها به طور دقیق مذاکرات وین را بررسی کردیم و آقای عراقچی برای در جلساتی متعدد روند مذاکرات را به نمایندگان گزارش داد اما با بررسی هایی که داشتیم مشخص شد این دور از مذاکرات هم ضمانتی ندارد و می خواهند فقط به ظاهر به چند بند توافقی برسند از آن برای منافع رسانه ای و موج سازی سیاسی در کشور بهره برداری کنند اما هیچ آورده ای برای کشور نخواهد داشت.
سعادتی با اشاره به اینکه اعضای تیم مذاکره کننده ادعا می کنند که موضوعات موشکی، منطقه ای را در مذاکرات مورد بررسی قرار نمی دهند تصریح کرد: ملت ایران 8 سال تحریم را تحمل نکرد که از این موارد بگذرد، یقینا بر سر مسائل منطقه ای و موشکی مذاکره نخواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه در جلسات متعدد کمیسیون امنیت ملی موضع صریح مجلس در اجرای قانون اقدام راهبردی لغو تحریم ها را به اعضای تیم مذاکره کننده متذکر شدیم تاکید کرد: هدف جمهوری اسلامی ایران برداشته شدن گزینشی تحریم ها نیست، که برخی تحریم ها برداشته شود و برخی دیگر نه؛ از ابتدا هم گفتیم باید همه تحریم ها لغو شود اما براساس اخباری که داریم آمریکا بنای چنین کاری را ندارد.
نماینده مردم بابل در مجلس با اشاره به اینکه مظلوم نمایی های آقای روحانی در واپسین روزهای عمر دولت مورد تایید مجلس و نمایندگان نیست عنوان کرد: آمریکایی ها زیر بار شرط جمهوری اسلامی ایران برای لغو تحریم ها نرفتند و وانمود کردن دولت بر لغو تحریم ها واقعیت ندارد.
سعادتی با اشاره به اینکه آمریکا از برجام خارج شده است و اگر می خواهد باز هم به این توافق برگردد باید تحریم ها را لغو کند گفت: حالا که آمریکا از برجام خارج شده برای بازگشت به این توافق باید شرط ایران را بپذیرد حالا دیگر ما برای آنها شرط تعیین می کنیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اختیاری که آقای روحانی برای مذاکره کنندگان می خواهد، اختیاری است که 8 سال داشتند گفت: متاسفانه با ضعف و دریوزگی مذاکره کردند و نتیجه آن تحریم های بیشتر علیه ملت بود، این زمان خریدن ها هیچ عایدی برای کشور نخواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه هرچقدر با برنامه و قوی تر در صحنه حاضر شویم دشمن بیشتر عقب نشینی خواهد کرد: نظام چنین اجازه ای را نخواهد داد که در چارچوب قوانین آقای روحانی که محور سازش و مورد وثوق غرب است مذاکره ای صورت گیرد.
سعادتی خاطرنشان کرد: یک تیم در مجلس مسئول بررسی مفاد مذاکرات شده است تا اگر بندی مغایر شروط نظام و قانون اقدام راهبردی لغو تحریم ها بود رد شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه این فضا سازی ها برای آن است که فضای کشور را به هم بریزند و به نتیجه نرسیدن مذاکرات را به گردن دولت آینده بیندازند خاطرنشان کرد: دولت آینده خودش بلد است مذاکره کند و معیشت مردم را هم سامان بدهد.
 
انتهای پیام/ک
شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب: 23058
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *