مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

آغاز فعالیت مونسون هند در سیستان و بلوچستان/ 7 میلی متر باران در سراوان بارید

14 تير 1400 ساعت 13:18

محسن حیدری گفت: در شبانه روز گذشته با فعالیت سامانه مونسون هند در جنوب شرق استان، حداقل از چهار ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی استان بارش های رگباری گزارش شد.


به گزارش شستون؛ محسن حیدری، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با عصرهامون بیان کرد: بیشترین بارش هایی که تا صبح امروز از این مناطق گزارش شده مربوط به سراوان با 7.3 میلی متر بوده است.

وی افزود: علاوه بر شهر سراوان، از ایستگاه های اسلام آباد با میزان 4، پیرآباد 2.5 و شهر محمدی در سراوان 1 میلی متر باران گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی همچنان  تا چهارشنبه شرایط برای وقوع بارش های مونسون در جنوب شرق، جنوب و ارتفاعات مرکزی استان مهیاست.

وی افزود: انتظار می رود رشد ابر و بارش ها در ساعات بعدازظهر و شب روی دهد که با توجه به شاخص های همرفت احتمال رخداد رعدوبرق، بادشدید لحظه ای و در برخی نقاط جنوب استان آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد. 

حیدری به نوسانات دمایی استان در شبانه روز گذشته اشاره کرد و گفت: در 24 ساعت گذشته دلگان با بیشینه دمای 46 درجه سلسیوس گرمترین شهر و زاهدان با  کمینه دمای 21 درجه خنک ترین شهر استان بوده است.

انتهای پیام/ 


کد مطلب: 23092

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/interview/23092/آغاز-فعالیت-مونسون-هند-سیستان-بلوچستان-7-میلی-متر-باران-سراوان-بارید

شستون
  https://shastoon.ir