800
۰
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی سیب و سوران مطرح کرد؛

افزایش 400 درصدی تسهیلات قرض الحسنه برای تعاونگران/ 67 تعاونی در سیب و سوران فعالیت دارند

فرهاد سپاهی گفت: برای اولین بار در سطح شهرستان تسهیلات قرض الحسنه ۴۰۰ درصد افزایش یافت که این امر همت والای دولت سیزدهم برای حل مشکلات اشتغال جوانان را نشان می دهد.
افزایش 400 درصدی تسهیلات قرض الحسنه برای تعاونگران/ 67 تعاونی در سیب و سوران فعالیت دارند
فرهاد سپاهی رئیس اداره کار،  تعاون و رفاه اجتماعی سیب و سوران در گفت و گو با شستون بیان کرد: اولین هفته تعاون در دولت سیزدهم در سیب و سوران با غبار روبی مزار شهدا، دیدار با دانشگاهیان و ادارات سطح شهرستان برای ترغیب و راه اندازی شرکت تعاونی و بازدید از شرکت تعاونی های این شهرستان در راستای مانع زدایی ها همراه بود.

وی افزود: همچنین از کارآفرینان صنایع دستی زنان سرپرست خانوار و بانوان که در منزل در حوزه بسته بندی ادویه جات و خرما فعالیت دارند بازدید انجام شد و راهکار و کمک های بلاعوض برای پیشرفت آنها تعاونی‌های ارایه شد.

این مقام مسئول گفت: برای تعاونی های فعال چند پیشنهاد و طرح ارائه شد تا برای ماندگاری در شغل یارانه، دستمزد و مشوق هابیمه ای پرداخت شود.

 سپاهی از هماهنگی‌های صورت گرفته در تعاونی‌های پانزده خرداد استان و مراکز اتحادیه تعاونی‌ها برای خرید کالا به صورت اقساطی خبر داد و تصریح کرد: به مناسبت هفته تعاون از تعدادی از تعاونگران فعال در عرصه های مختلف تجلیل و میان افراد نیازمند و متاثر از بیماری کرونا سبد غذایی توزیع شد.

وی اضافه کرد: پس از بازدید از تعاونی هایی که زیر مجموعه تعاون روستایی که خدماتی در حوزه مواد غذایی، سوخت و  نهاده‌های دامی عرضه می‌کردند مقرر شد تمامی اقلام و نهاده های دامی، خوراکی های مصرف خانوار و سوخت روستایی و عشایری در این هفته با اولویت به تعاونگران اختصاص یابد.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی سیب و سوران با اشاره به اینکه تعاونگران به صورت رایگان در مراکز بهداشتی درمانی سوران غربالگری شدند، خاطر نشان کرد: برای اولین بار در سطح شهرستان تسهیلات قرض الحسنه ۴۰۰ درصد افزایش یافت که این امر همت والای دولت سیزدهم برای حل مشکلات اشتغال جوانان را نشان می دهد.

سپاهی اذعان کرد: حدود ۶۷ تعاونی در سیب و سوران فعالیت دارند که ۵۰ درصد آن ها فعال هستند.

وی گفت: علت عدم فعالیت تعاونی ها در سیب و سوران بحث خشک سالیست که به دلیل نبود آب نخلستان های بارود از بین رفتند به دلیل اینکه سطح آب و کیفیت آب پایین آمده و به دلیل شور شدن آب به حوزه کشاوری آسیب وارد شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: برخی دیگر از تعاونی ها به دلیل اینکه اداره نفت و فرآورده های نفتی در شهرستان فعال نیست و تعاونگران برای حل مشکلات سوختی خود باید به سراوان مراجعه کنند نیز مزید بر علت عدم فعالیت تعاونی ها در این شهر شده است.

سپاهی اذعان کرد: عدم استقرار ادارات خدمات رسان از جمله تامین اجتماعی، بنیاد شهید، فنی و حرفه‌ای و مخابرات در شهرستان فعالیت برای تعاونگران را با مشکل مواجه کرده است که انتظار می رود این ادارات در شهرستان فعال شوند.


انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۰۹
کد مطلب: 23497
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *