800
۰
رئیس مرکز بهداشت سراوان مطرح کرد؛

ضرورت انجام واکسیناسیون برای دست یابی به ایمنی نسبتی در جامعه/ 80 درصد جمعیت معلمان سراوانی علیه کووید19 واکسینه شدند

سینا ملاشاهی گفت: جمعیت قالب استان و به ویژه شهرستان جمعیت جوان و زیر 18 سال است که با انجام واکسیناسیون به موقع به یک ایمنی نسبی دست خواهیم یافت.
ضرورت انجام واکسیناسیون برای دست یابی به ایمنی نسبتی در جامعه/ 80 درصد جمعیت معلمان سراوانی علیه کووید19 واکسینه شدند
سینا ملاشاهی صنعتگر رئیس مرکز بهداشت سراوان در گفت و گو با شستون بیان کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید و برگزاری کلاس های درس به صورت حضوری به دانش آموزان و دانشجویان توصیه می شود با مراجعه به مراکز واکسیناسیون، واکسن دریافت کنند.
 
وی با اشاره به آغاز تلقیح واکسن به افراد بالای 12 سال در سراوان، افزود: جمعیت قالب استان و به ویژه شهرستان جمعیت جوان و زیر 18 سال است که با انجام واکسیناسیون به موقع به یک ایمنی نسبی دست خواهیم یافت.
 
این مقام مسئول ادامه داد: در هر صورت باید پروتکل های بهداشتی رعایت و ماسک متناسب با صورت استفاده شود اما گاهاً مشاهده می شود فرد ماسک بزرگ و یا کوچک که اندازه صورت نیست استفاده کرده که ایمنی لازم ایجاد نخواهد شد لذا توصیه می شود ماسک های مورد استفاده متناسب با اندازه صورت باشد.
 
ملاشاهی صنعتگر در ادامه به دانش آموزان توصیه کرد تا حتما محلول ضد عفونی دست در مدارس به همراه داشته باشند، و اضافه کرد: دانش آموزان سعی کنند از لوازم شخصی خود از جمله مداد، خودکار و دیگر اقلام استفاده و از جا به جایی لوازم شخصی با دیگر افراد خودداری کنند.
 
وی گفت: ظرفیت کلاس های درس باید نسبت به گذشته کمتر باشد، اگر مدرسه ای این نکته را رعایت نکند و کلاس درس را با حضور بالای دانش آموزان برگزار کند، شهروندان می توانند این موضوع را جهت پیگیری و ممانعت از ادامه فعالیت گزارش دهند چرا که برای دست یابی به ایمنی لازم نیاز است که کلاس های درس با جمعیت پایین و یک سوم ظرفیت تشکیل شود.

 رئیس مرکز بهداشت سراوان از واکسیناسیون جمعیت 80 درصدی معلمان در سراوان خبر داد و گفت: اما این موضوع به این معنی نیست که نکات بهداشتی رعایت نشود.

ملاشاهی صنعتگر اذعان کرد: در حال حاضر سوش های جدید کرونا که شیوع می یابد سنین پایین تر را درگیر می کند که می تواند به این معنی باشد که سنین بالاتر علیه کووید19 واکسینه شدند به هر حال سوش های جدید تغییر یافته و اگر واکسیناسیون به حد مورد نظر که 70 درصد جمعیت است نرسد و با توجه به تغییر سوش ها و جهش ها، امکان دارد در آینده دچار مشکل شویم.
 
وی بیان کرد: سینوفارم واکسنی است که از سوی وزارت بهداشت برای گروه سنی دانش آموزان و دانشجویان مجوز دریافت کرده است.

این مقام مسئول در باب نگرانی والدین در خصوص تلقیح واکسن برای دانش آموزان، گفت: در حال حاضر واکسن ها در تمام نقاط دنیا با مجوز اضطراری تلقیح می شوند اما تمام جوانب آن سنجیده می شود که مشکلی به وجود نیاید که تا کنون جزء تب و بدن درد عوارض دیگری گزارش نشده است.


انتهای پیام/
 
پنجشنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب: 23658
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *