800
۰
فرماندار سراوان:

بازارچه های خرده فروشی مرزی موجب رونق معیشت مرزنشینان می شود

سعید تجلیلی گفت: راه اندازی بازارچه های خرده فروشی باعث رونق معیشت مردم مرزنشین تا شعاع 10 کیلومتری از مرز می شود.
بازارچه های خرده فروشی مرزی موجب رونق معیشت مرزنشینان می شود
سعید تجلیلی فرماندار سراوان در گفت و گو با شستون بیان کرد: باتوجه به رویکرد دولت سیزدهم در خصوص رونق بازارچه های مرزی، مبادلات مرزی، خرده فروشی، سوخت بری و کوله بری طبق مراتب ابلاغ شده روند بهره برداری از بازارچه خرده فروشی کوهک در حال انجام است.

وی افزود: از ابتدای سال با موافقتی که بین دولت پاکستان و ایران اتفاق افتاده، هیئتی در فروردین ماه از بازارچه های مرزی بازدید داشتند، و پس از بازدید چند گروه دیگر از این منطقه، جانمایی بازارچه خرده فروشی کوهک سراوان انجام شد.

این مقام مسئول ادامه داد: مقرر شد حدود یک هکتار زمین برای آماده سازی این پروژه تسطیح شود و دو طرف بازارچه را ایجاد کنند که باعث رونق مردم و معیشت مردم مرزنشین تا شعاع 10 کیلومتر انجام شود.

تجلیلی اضافه کرد: آندسته از افرادی که در تجارت سنگین به صورت ترانزیت فعالیت دارند از طریق گمرک انجام می شود اما در خرده فروشی مردم منطقه چیدگی پاکستان و کوهک ایران از مزایای بازارچه خرده فروشی استفاده می کنند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بدون اینکه گذر مرزی برای مسافرین و مبادلات کالا در این منطقه وجود داشته باشد مردم به صورت غیر قانونی فعالیت می کنند اما با راه اندازی بازارچه خرده فروشی این فعالیت به صورت رسمی و قانونی انجام می شود که بدون هیچ مشکلی خرید و فروش و یا نقل و انتقال کالا انجام می شود.

فرماندار سراوان اذعان کرد: در روزهای اخیر مدیر بازارچه های مرزی استان و همچنین سردار خلیل آبادی به عنوان نماینده قرارگاه جنوب شرق نیروی زمینی سپاه بازدید انجام شد که امید است به زودی شاهد افتتاح و بهره برداری باشیم.

تجلیلی گفت: راه اندازی بازارچه خرده فروشی دز کوهک مستلزم یک سری جانمایی ها و هماهنگی ها بود که مقداری پروسه بهره برداری را طولانی کرد اما تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا در اسرع وقت انجام شود.

وی بیان کرد: نقشه توپوگرافی و عملیاتی باید طراحی و تهیه و همچنین تعدادی غرفه باید احداث شود که با به پایان رسیدن اقدامات نهایی در آینده نه چندان دور این بازارچه افتتاح خواهد شد.


انتهای پیام/
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۷
کد مطلب: 23759
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *