800
۰
امام جمعه اهل سنت مهرستان:

زندگی مسالمت آمیز شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان خار چشم دشمن است/ تلاش دشمن برای ایجاد افتراق در پایتخت وحدت ایران

مولوی عبدالخالق حسین زهی گفت: شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان به صورت مسالمت آمیز زندگی می کنند که همین امر موجب شده تا دشمن در این استان برای جدایی و افتراق تلاش مضاعف داشته باشد.
زندگی مسالمت آمیز شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان خار چشم دشمن است/ تلاش دشمن برای ایجاد افتراق در پایتخت وحدت ایران
مولوی عبدالخالق حسین زهی امام جمعه اهل سنت مهرستان در گفت و گو با شستون بیان کرد: دوازدهم ربیع الاول به روایت اهل سنت و هفدهم ربیع الاول از منظر تشیع میلاد نبی مکرم اسلام است که به همین منظور رهبر فقید انقلاب اسلامی ایران این ایام را هفته وحدت نامگذاری کرده است.

وی افزود:  شیعه و سنی در ایران اسلامی به ویژه استان پهناور سیستان و بلوچستان در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی دارد که خار چشم دشمن شده است.

امام جمعه موقت اهل سنت مهرستان ادامه داد: مسلمانان چه شیعه و سنی باید در از صفات و ویژگی های رسول مکرم اسلام (ص) الگو گیری کنند تا در جهان اسوه باشند‌.

مولوی حسین زهی خاطر نشان کرد: در جمهوری اسلامی ایران هر کس در مسائل دینی مطابق فقه و مذهب خود عمل می کند و در این رابطه هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

وی اذعان کرد: زندگی شیعه و سنی در اقصی نقاط ایران اسلامی توأم با سازش و همیاری و همکاری در بسیاری از مسائل نشان از وحدت میان این دو مذهب در کشور را دارد.

امام جمعه اهل سنت مهرستان گفت: بهترین وحدت مثال زدنی در ایران در استان پهناور سیستان و بلوچستان وجود دارد که شهروندان شیعه و سنی در این منطقه به مقدسات یکدیگر احترام می گذارند.

مولوی حسین زهی اذعان کرد: احترام به مقدسات در ایران به گونه ای باید باشد که در جهان به الگو تبدیل شویم و امید دیگر ممالک اسلامی و جهانیان به ما باشد‌.

وی بیان کرد: دشمن تلاش می کند تا میان فرق اختلاف با توجه به اختلافات موجود در مذاهب افتراق ایجاد کند اما با توجه به هوشیاری علما، فرهنگیان، اندیشمندان و مردم این آرزو را به گور خواهند برد.

مولوی حسین زهی گفت: به دلیل وحدت بی نظیری که در سیستان و بلوچستان وجود دارد تلاش دشمن برای جدایی و اختلاف در این استان دوچندان است اما زمانی که احترام به صحابه و اهل بیت از سوی شهروندان شیعه و سنی وجود دارد هرگز نمی تواند نقشه های شوم خود را عملی کند.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۵۴
کد مطلب: 23820
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *