800
۰
امام جمعه موقت اهل سنت گلشن:

امام صادق (ع) به اعتقاد اهل سنت یکی از اولیای الهی و دانشمندان بزرگ است/ جایگاه والا و برجسته امام جعفر (ع) در جهان اسلام

مولوی مجیب الرحمن رئیسی گفت: به اعتقاد اهل سنت امام صادق (ع) یکی از سادات بزرگ و از اولیای الهی و دانشمندان بسیار بزرگ است که شاگردان شیعه و اهل سنت بسیاری را تربیت کرده است.
امام صادق (ع) به اعتقاد اهل سنت یکی از اولیای الهی و دانشمندان بزرگ است/ جایگاه والا و برجسته امام جعفر (ع) در جهان اسلام
مولوی مجیب الرحمن رئیسی امام جمعه موقت اهل سنت گلشن در گفت و گو با شستون با اشاره به میلاد با سعادت حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع)، بیان کرد: به اعتقاد اهل سنت امام صادق (ع) یکی از سادات بزرگ و از اولیای الهی و دانشمندان بسیار بزرگ است که در طول عمر با برکت خود خدمات ارزنده ای برای جهان اسلام انجام داده است.

وی افزود: امام جعفر صادق (ع) شاگردان زیادی از شیعه و اهل سنت را تربیت کرده است که امام ابو حنیفه یکی از امامان مسلمین است که در دنیای اسلام بیشترین مقلدین و پیروان را دارد شاگرد امام جعفر صادق (ع) بوده است.

امام جمعه موقت اهل سنت (ع) ادامه داد: امام جعفر (ع) موسس و بنیانگذار فقه جعفری است و امروز تعداد زیادی از مسلمین از اندیشه ها، نظریات ‌و افکار ایشان متأثر هستند و استفاده می کنند.

مولوی رئیسی خاطر نشان کرد: امام صادق (ع) از نظر علمی، تقوا، عبادت و پرهیزکاری جایگاه والا و برجسته ای برخوردار است.

وی اذعان کرد: از امام صادق (ع) در تذکره الاولیای الهی عطار با بهترین خصوصیات در عبادت، پرهیزکاری و تقوا یاد شده است‌.

امام جمعه موقت اهل سنت گلشن گفت: ایشان در باب عبادت سرآمد و مورد احترام قرار داشته و جایگاه رفیعی در جهان اسلام دارد امید است با پیروی از منش و سیرت بزرگان بتوانیم خوشه چینی کنیم و به تقوای الهی برسیم.

انتهای پیام/
يکشنبه ۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۳۷
کد مطلب: 23846
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *