800
۰
سخنگوی کمیسیون انرژی در گفت‌وگو با دانا:

شایعه گرانی بنزین کذب محض است؛ مردم به شایعات توجه نکنند/ مشکلی برای سهمیه‌های سوخت هموطنان ایجاد نخواهد شد

سخنگوی کمیسیون انرژی درباره اختلال در سامانه کارت هوشمند سوخت، گفت: هم‌اکنون امکان سوخت‌گیری در جایگاه‌ها فراهم است و مشکلی برای میزان سهمیه‌های سوخت مردم ایجاد نخواهد شد.
شایعه گرانی بنزین کذب محض است؛ مردم به شایعات توجه نکنند/ مشکلی برای سهمیه‌های سوخت هموطنان ایجاد نخواهد شد
به گزارش شستون؛ مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با  شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ درباره قطعی سامانه کارت هوشمند سوخت در جایگاه‌های سراسر کشور، اظهار کرد: دلیل اصلی این امر هنوز مشخص نشده و احتمالاتی مطرح شده که هک و حمله‌های سایبری نیز از این دست احتمالات بیان شده است و نمی‌توان اظهار نظری در این مورد داشت و مردم به شایعات توجه نکنند.
وی ادامه داد: البته در دقایق اولیه اختلال در سامانه کارت هوشمند سوخت، سامانه به صورت دستی شده و امکان سوخت‌گیری با قیمت آزاد ۳ هزار تومان برای بنزین و ۶۰۰ تومان برای نفت گاز فراهم است. و قطعا مشکلی برای سهمیه‌های سوخت هم‌وطنان ایجاد نخواهد شد.
نخعی با اشاره به شایعات فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، گفت: از مردم تقاضا داریم به این شایعات توجهی نکنند و اخبار را فقط از منابع رسمی پیگیری کنند. در مورد شایعه افزایش قیمت حامل‌های انرژی و گرانی بنزین نیز با اطمینان می‌گویم که از اساس کذب است و دولت و مجلس هیچ برنامه‌ای برای گرانی بنزین ندارند و هیچ تصمیمی بنا نیست در این زمینه گرفته شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: اکنون برای قضاوت در این باره که این حمله سایبری بوده و یا اختلالی ساده در سامانه جایگاه، زود است و نمی‌توان اظهار نظری کرد.
وی گفت: از مردم تقاضا داریم در صورت نیاز با صبوری به میزان نیاز خود فعلاً بنزین را با قیمت آزاد تهیه کنند تا وزارت نفت این مشکل را حل کند و پس از رفع مشکل به جایگاه‌ها مراجعه و با کارت هوشمند سوختگیری کنند.
انتهای پیام/
سه شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۷
کد مطلب: 23864
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *