800
۰

محیط زیست ناجی لاک پشت های دریایی از تورهای صیادی

لاک پشت های دریایی به عنوان گونه ی آبزی ارزشمند نقش مهمی در متعادل سازی شبکه غذایی دارند.
محیط زیست ناجی لاک پشت های دریایی از تورهای صیادی
به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون، وحید پورمردان، مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان بیان کرد: برای کاهش اثرات صید ضمنی بر جمعیت لاک پشت های دریایی و کاهش تلفات این گونه ارزشمند کارگاه آموزشی نجات لاک پشت های دریایی برای صیادان جنوب استان برگزار شد.

وی افزود: لاک پشت های دریایی به عنوان گونه ی آبزی ارزشمند نقش مهمی در متعادل سازی شبکه غذایی دارند، این گونه ارزشمند در افزایش نرخ بازگشت شیلاتی و پایداری فعالیت های صید و صیادی حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: ایجاد چتر حفاظتی برای گونه های لاک پشت دریایی، سبب می شود طیف وسیعی از گونه های آبزی مورد حمایت و حفاظت قرار گیرند. با این حال در خلال سالیان اخیر با افزایش فعالیت های صیادی منجر به افزایش تلفات این گونه ارزشمند در منطقه از طریق گیر افتادن در تورهای صیادی و یا برخورد با شناورهای صیادی شده است.

پورمردان ادامه داد: اجرای برنامه های آموزشی از طریق برگزاری کارگاه های مشورتی و با مشارکت صیادان می تواند نقش مهمی در کاهش تلفات و حفاظت از لاک پشت های دریایی  ایفا کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اشاره کرد: کارگاه آموزشی با حضور فعال و گسترده صیادان مناطق هوتک، کلات و جد در محل اسکله شهید رضایی بندر کلات برگزار شد. در این کارگاه ضمن ارائه آخرین دستاوردهای در خصوص راهکارهای کاهش صید ضمنی لاک پشت های دریایی، اقلام آموزشی بین صیادان توزیع شد.

انتهای پیام/
 
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب: 23914
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *