800
۰
رئیس مرکز بهداشت سیب و سوران:

روند شاخص واکسیناسیون در سیب و سوران مطلوب است/ عادی انگاری مهم ترین عامل افزایش شمار مبتلایان به کرونا

ایوب کرد تمینی گفت: درصد پیشرفت شاخص واکسیناسیون کرونا در سیب و سوران با همکاری مردم و تعامل ادارات نسبت به ماه های گذشته افزایش یافته است.
روند شاخص واکسیناسیون در سیب و سوران مطلوب است/ عادی انگاری مهم ترین عامل افزایش شمار مبتلایان به کرونا
ایوب کرد تمینی رئیس مرکز بهداشت سیب و سوران در گفت و گو با شستون بیان کرد:در ماه‌های اخیر استقبال مردم در رابطه با واکسن کرونا خیلی خوب بود مردم همکاری مناسبی را با تیم های بهداشتی دارند.

وی با بیان اینکه می توان گفت شایعات در خصوص واکسن کرونا نسبت به گذشته کمرنگ شده است، افزود: درصد پیشرفت شاخص واکسیناسیون نسبت به ماه‌های گذشته افزایش یافته و با توجه به زحمات بهورزان، پزشکان، کاردانان و کارشناسان در سطوح مختلف می کشند سعی کردیم از ظرفیت دهیاران، نیروهای بسیج، هلال احمر و سایر ارگان‌ها در جهت تسریع واکسیناسیون استفاده کنیم که به شاخص مطلوبی دست یافتیم.

این مقام مسئول ادامه داد: تا این لحظه 70درصد جمعیت بالای 12 تا ۱۸ سال و 73 درصد جمعیت بالای 18 سال واکسینه شدند که شاخص کلی گروه های هدف بالای 12 سال 70 درصد است.

کرد تمینی خاطر نشان کرد: انتظار می رود مردم همکاری داشته باشند تا بتوانیم قبل از شروع موج جدید شاخص  واکسیناسیون را به بالای ۸۵ درصد برسانیم که سعی می‌کنیم از ظرفیت دهیاران، شوراها و سایر ارگان‌های مرتبط جهت بالا بردن شاخص واکسیناسیون بهره ببریم.

وی خاطر نشان کرد: اگر ارزیابی کلی داشته باشیم همکاری مردم در شهرستان مطلوب و تعامل و مشارکت ادارات به خصوص هلال احمر، سپاه، بسیج و صمت مطلوب است و همه این عوامل باعث شده تا شاخص واکسیناسیون در شهرستان ارتقاء قابل توجهی داشته باشد.

رئیس مرکز بهداشت سیب  و سوران اذعان کرد: شمار مبتلایان به کویید 19 در سیب و سوران در حال افزایش است، در حال حاضر در دامنه پیک قرار داریم احتمال دارد در ماه‌های آینده شاهد افزایش مبتلایان بیشتر باشیم که مهمترین عامل آن عادی انگاری مردم است.

کرد تمینی اضافه کرد: هر زمان که موج کرونا فروکش می‌کند؛ مردم بیخیال می‌شوند از ماسک استفاده نمی‌کند در تجمع حضور دارند که همین امر باعث افزایش موارد مثبت شده است که از مردم درخواست می‌کنیم واکسن خود را دریافت کنند و واکسیناسیون را جدی بگیرند.

وی گفت: دانش‌آموزانی که به مدرسه می‌روند از ماسک استفاده کنند، اگر دانش آموز دارای علائم باشد به هیچ عنوان در کلاس درس حاضر نشود و خانواده ها نسبت به واکسیناسیون دانش‌آموزان و تشویق آنها به تزریق واکسن توجه ویژه و همکاری لازم را با تیم های بهداشتی داشته باشند.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از نکات جالب در افراد واکسن زده کاهش میزان مرگ و میر بوده اما باز هم توصیه می شود شهروندان از حضور در تجمعات خودداری کرده و بیماری را جدی بگیرند تا شاهد افزایش موارد مثبت نباشیم.

انتهای پیام/
 
پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب: 23999
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *