800
۰
سهل انگاری ممنوع؛

تشدید محدودیت های مرزی برای مقابله با جولانگری اُمیکرون/ شاخص واکسیناسیون در سراوان پایین است

با توجه به شیوع سوش جدید کرونا از نوع "اُمیکرون" محدودیت های مرزی برای جلوگیری از انشتار این موج اندیدشیده شده و در حال اجراست.
تشدید محدودیت های مرزی برای مقابله با جولانگری اُمیکرون/ شاخص واکسیناسیون در سراوان پایین است
به گزارش شستون؛ بر اساس آمار منتشر شده از سوی اپلیکیشن ماسک بسیاری از شهرهای کشور با عبور از خیز پنجم در وضعیت آبی قرار گرفته اند که سراوان سیستان و بلوجستان نیز از جمله مناطقی است که به رنگ آبی در آمده است.

اما نباید فراموش کرد که ساده انگاری، حضور در تجمعات و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی می تواند بار دیگر خطر آفرین باشد و وضعیت رنگبندی را تغییر دهد لذا می طلبد علاوه بر رعایت بهداشت واکسیناسیون را نیز جدی بگیریم.

قرار گرفتن اکثر شهرهای ایران در وضعیت آبی به معنی پایان کرونا نیست چرا که در حال حاضر جهان با سوش جدید اُمیکرون دست و پنجه نرم می کند و با توجه به سرعت بالای سرایت هم اکنون نیز در کشورهای همسایه در حال پرسه زدن است.

هرگونه سهل انگاری در عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی منجر به شعله ور شدن آتش شمار مبتلایان به این ویروس مرگبار می شود لذا برای جلوگیری از میزان مرگ و میر و تعداد مبتلایان به کرونا باید سادی انگاری را کنار گذاشت و نسبت به رعایت بهداشت و استفاده از ماسک دوچندان اهمیت داد.

شهرستان سراوان در سیستان و بلوچستان از جمله مناطقی است که بر اساس اطلاعات اپلیکیشن ماسک در وضعیت آبی قرار گرفته اما شاخص واکسیناسیون در این شهر مرزی به اذعان مسئولین مطلوب نیست و می طلبد همکاری مضاعفی در این زمینه صورت گیرد.

سعید تجلیلی فرماندار سراوان در گفت و گو با شستون بیان کرد: به شهروندان سراوانی توصیه می شود واکسیناسیون کرونا را جدی بگیرند چرا درصد واکسیناسیون در سطح شهرستان بسیار پایین است.

وی با اشاره به ضرورت انجام واکسیناسیون برای گروه هدف 12 تا 18 سال، افزود: با همکاری پرسنل شبکه بهداشت واکسیناسیون به صورت سیار داخل مدارس در حال انجام است.

این مقام مسئول به خانوارهای سراوانی توصیه کرد تا در امر واکسیناسیون کرونا مشارکت جدی داشته باشند و در ادامه گفت: همچنان که شاهد هستیم با افزایش شمار افراد واکسینه شدن علیه این ویروس، تعداد  مرگ و میر کاهش یافته است و وضعیت رو به بهبود است.

تجلیلی خاطر نشان کرد: با توجه به شیوع سوش جدید کرونا از نوع اُمیکرون که میزان سرایت آن به دیگران 500 برابر دیگر جهش های قبلی است؛ اهمیت واکسیناسیون در این زمان بیش از پیش از احساس می شود.

وی اذعان کرد: مردم رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند و از ساده انگاری که عامل شیوع ویروس در جامعه است دوری کنند تا از یک سوراخ چندین بار گزیده نشویم.

فرماندار سراوان تصریح کرد: سوش جدید کرونا در کشورهای همسایه مشاهده و گزارش شده است و این نگرانی از این باب وجود دارد که در این منطقه هم شیوع پیدا کند اما در زمینه کنترل مرزها برای جلوگیری از گونه جدید تمهیدات جدی تری در نظر گرفته شده اما در عین حال سوش های قبلی که ورود کرد از شر سوش جدید در امان نیستیم.

انتهای پیام/
 
پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب: 24251
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *