800
۰
دبیر انجمن هنرمندان شهرآفتاب خبر داد؛

برگزاری دومین جشنواره تئاتر فجر با موضوع تولید؛ پشتیبانی و مانع زدایی ها

سینا مرزبان از برگزاری دومین جشنواره تئاتر فجر با موضوع تولید؛ پشتیبانی و مانع زدایی ها به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فحر در سراوان، سیب و سوران، مهرستان و گلشن خبر داد.
برگزاری دومین جشنواره تئاتر فجر با موضوع تولید؛ پشتیبانی و مانع زدایی ها
سینا مرزبان دبیر انجمن هنرمندان شهرآفتاب در گفت و گو با شستون از برگزاری دومین جشنواره داخلی تئاترفجر شهرستان های سراوان، سیب سوران، مهرستان ‌و گلشن خبر داد و افزود: علاقمندان جهت شرکت در این جشنوراه می توانند آثار خود را با موضوعات مرتبط با شعار سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها با  استفاده از بسترهای فرهنگی، هنری، اجتماعی، تاریخی، ادبی، اقتصادی، سیاسی، آداب و رسوم و سنت های در جهت رشد و توسعه تئاتر در استان سیستان وبلوچستان ارسال نمایند.

وی افزود: همچنین  شرکت کنندگان می توانند آثار خود را در زمینه ایجاد روحیه نشاط و امیدبخشی در جامعه با توجه به آثار مخرب روانی ناشی از شیوع جهانی بیماری کرونا و زندگی نامه شهدای والامقام مدافع وطن و شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای امنیت به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

دبیر انجمن مردم نهاد هنرمندان شهر آفتاب ادامه داد: هر کارگردان فقط با یک اثر نمایشی می تواند متقاضی حضور در جشنواره باشد، مرحله بازخوانی و انتخاب متون نمایشی حذف شده است و همه آثار نمایشی با رعایت ضوابط این فراخـوان می توانند متقاضی شرکت در جشنواره باشند و آثار تنها در مرحله بازبینی  به صورت حضوری بررسی می شود.

مرزبان اضافه کرد: ارائه و تحویل مجوز کتبی نویسنده یا ناشر و مترجم برای شرکت در جشنواره از سوی کارگردان به دبیرخانه جشنواره الزامی است.

وی خاطر نشان کرد: متقاضیان شرکت در دومین جشنواره داخلی تئاتر فجر باید مجوز کتبی نویسنده، خلاصه نمایشنامه، رزومه هنری کارگردان و اسامی کامل گروه شامل: نویسنده، کارگردان، بازیگران و عوامل فنی را به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند.

دبیر انجمن مردم نهاد هنرمندان شهر آفتاب تصریح کرد: به افرادی که در زمینه نویسندگی، بازیگری، کارگردانی، طراحی صحنه، طراحی نور، طراحی لباس و موسیقی حائز رتبه اول تا چهارم شوند با اهدای جوایز نفیس قدردانی می شوند و همچنین در هر بخش یک جایزه ویژه هیئت داوران همراه با دیپلم افتخار و ‌تندیس جشنواره اهدا خواهد شد.

مرزبان گفت: در پایان یک نمایش توسط هیئت داوران و یک نمایش توسط مردم  انتخاب و به عنوان اثر برگزیده در مرحله استانی به اجرا در خواهد آمد.

وی با بیان اینکه آخرین مهلت ثبت نام در جشنواره ۸ بهمن و تاریخ بازبینی از ۹تا۱۱بهمن ماه است، اذعان کرد: نتایح بازبینی 12 بهمن ماه اعلام می شود.

لازم به ذکر است این جشنوراه به مناسبت ایام الله دهه فجر با همکاری انجمن هنرهای نمایشی سیستان ‌بلوچستان -سراوان، اداره فرهنگ و ارشاداسلامی سراوان و انجمن هنرمندان شهرآفتاب برگزار می شود.

انتهای پیام/
سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب: 24553
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *