800
۰
طعم شیرین دِینی که باید به‌ مددجویان ادا کرد؛

اشتغال، تامین مسکن و خودکفایی مثلث طلایی کمیته امداد امام خمینی (ره)/از اهدای جهیزیه و ساخت مسکن تا توجه به معیشت و ایجاد اشتغال برای محرومان

کمیته امداد امام خمینی (ره) این نهاد انقلابی، در طول سال‌ها، همواره سعی کرده شایسته‌ترین خدمات را به جامعه هدف ارائه کرده و طرح‌های اشتغال از اقدامات کمیته امداد به منظور ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان تحت حمایت است.
اشتغال، تامین مسکن و خودکفایی مثلث طلایی کمیته امداد امام خمینی (ره)/از اهدای جهیزیه و ساخت مسکن تا توجه به معیشت و ایجاد اشتغال برای محرومان
به گزارش شستون؛ به نقل از زاهدنیوز، کمیته امداد حضرت امام(ره) در روز ۱۴ اسفند سال ۵۷، یعنی ۲۲ روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به فرمان حضرت امام(ره) با هدف رسیدگی به محرومان و نیازمندان جامعه تأسیس شد.

کمیته امداد امام خمینی(ره)، نهادی که حفظ کرامت انسان‌ها را رسالت خود دانسته و همواره پیام‌آور شور همدلی و نوع‌دوستی بوده است.

حضرت امام خمینی (ه) درباره اهمیت، جایگاه و نقش کمیته امداد می‌فرمایند: «شما کاری را متکفل شدید و انجام کاری را به عهده گرفتید که مورد عنایت خاص خدای تبارک و تعالی است»

کمیته امداد با همراهی مردم نیک‌اندیش، نیروهای مردمی و گروه‌های جهادی، خیرین و موسسات خیریه، هیات‌های مذهبی و دستگاه‌های اجرایی به ویژه بنیاد مستضعفان، ستاد اجرائی فرمان حضرت امام(ره)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان بسیج مستضعفین، اقدامات گسترده‌ای را در خدمت به ولی‌نعمتان جامعه اسلامی انجام داده است.

کمیته امداد در طول چهار دهه خدمت رسانی تحولات چشمگیری داشته است

سیدمهدی عبادی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان‌وبلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: کمیته امداد از آغاز تاکنون، تحولات چشمگیری در نوع و میزان و نحوه ارائه کمک به جامعه هدف داشته و طی چهار دهه خدمت‌رسانی، تلاش کرده به عنوان بال مهربانی نظام مقدس جمهوری اسلامی کرامت انسانی ولی نعمتان را کانون توجه قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد خدمات متنوع و گوناگونی به جامعه هدف ارائه می‌کند، افزود: خدمات این نهاد، به‌طور کلی در دو بخش حمایت مددجویان، توانمندسازی و کمک به خودکفایی این عزیزان است.

مدیرکل کمیته امداد استان تصریح کرد: در بخش خدمات حمایتی، به هر مددجو ماهیانه بین ۳۵۰ هزار تا یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان کمک‌هزینه پرداخت می‌شود.

هشت هزار سری جهزیه به نوعروسان نیازمند در استان اهدا شد

وی ادامه داد: امسال همچنین قریب به هشت هزار سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند سطح استان اهدا شد که پنج قلم کالای اساسی شامل یخچال، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، جاروبرقی و فرش را دربرمی‌گیرد.

عبادی اظهار کرد: در بحث رسیدگی به وضعیت درمانی مددجویان، امسال تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد تومان کمک‌هزینه درمانی پرداخت شده و همچنین در بحث اهدای لوازم ضروری، امسال ۱۲ هزار و ۳۵۶ قلم کالا شامل یخچال، کولر گازی، بخاری گازی، بخاری برقی و کولر آبی تحویل مددجویان شده است.

وی با اشاره به خدمات کمیته امداد پس از وقوع سیل در جنوب استان و به‌خصوص شهر کنارک، گفت: همکاران ما در کمیته امداد، با هشت گروه ارزیاب در منطقه حضور پیدا کردند و یک هزار و ۳۳۰ خانه را مورد بررسی قرار داده و نیازمندی‌های سیل‌زدگان را احصا کردند.

بیش از ۶ هزار قلم کالا به خانواده های نیازمند سیل زده تحویل داده شد

مدیرکل کمیته امداد استان اذعان کرد: با کمک بنیاد مستضعفان، بیش از ۶ هزار قلم کالا خریداری و به خانواده‌های نیازمند سیل‌زده تحویل شد و عملاً رسیدگی به خانواده‌های مددجو در اسرع وقت صورت گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از خدمات مهم کمیته امداد که با جدیت دنبال می‌شود، بحث مسکن مددجویان است، گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی ساخته و تحویل مددجویان سطح استان شد.

عبادی با اشاره به اجرای طرح رایگان شدن قبوض آب، برق و گاز مددجویان ادامه داد: مددجویانی که رعایت الگوی مصرف را داشته باشند، مشمول این طرح خواهند شد.

مدیرکل کمیته امداد استان خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) در سیستان و بلوچستان، بحث توانمندسازی خانواده‌ها را از طرق مختلف، از جمله پرداخت وام خود اشتغالی و ایجاد فرصت شغلی برای مددجویان دنبال می‌کند و در حال حاضر، طرح‌های ویژه‌ای در مناطق مختلف استان، از جمله استخر پرورش ماهی، نیروگاه‌های خورشیدی و افتتاح ۱۰۰ پنل خورشیدی در شهرستان هیرمند در دست اجرا دارد.

انتهای پیام/
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب: 24958
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *