800
۰
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه:

شناسایی آسیب و جرایم اولویت معاونت پیشگیری از وقوع جرم است/ حق آبه سیستان را پیگیری می کنیم

اصفر جهانگیری گفت: یکی از محورهای اساسی در معاونت پیشگیری از وقوع جرم بحث شناسایی آسیب ها، جرایم و دعاوی استان و اولویت بندی آنها در کشور است.
شناسایی آسیب و جرایم اولویت معاونت پیشگیری از وقوع جرم است/ حق آبه سیستان را پیگیری می کنیم
به گزارش شستون؛ اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه هدف از سفر به استان سیستان و بلوچستان را دیدار با مردم فهیم این استان و شنیدن مشکلات و دغدغه های مردم به با هدف پیگیری و حل مشکلات بیان کرد و ادامه داد: یکی از محورهای اساسی در معاونت پیشگیری از وقوع جرم بحث شناسایی آسیب ها، جرایم و دعاوی استان و اولویت بندی آنها در کشور است.

وی افزود: به عنوان مثال در رابطه با پیشگیری از جرم سرقت در حال تشکیل و راه اندازی قرارگاه پیشگیری از سرقت با همکاری دستگاه های مختلف کشور هستیم که در این رابطه  اطلاعات جامعه ای را جمع آوری کرده ایم تا سارقین سابقه دار پس از دستگیری مجدد به راحتی مورد ارفاقات قانونی قرار نگیرند.

این مقام مسئول گفت: تمامی اموری که ممکن است امنیت مردم را به مخاطره بیاندازد با آن مقابله خواهیم کرد و  اجازه نخواهیم داد از این طریق به حقوق مردم لطمه وارد شود.

جهانگیری با اشاره به اینکه در این استان سرقت های خرد یکی از دغدغه های اصلی مردم و مسئولین  بود که مطرح شد، خاطر نشان کرد: شناسایی افرادی که امنیت مردم را به مخاطره انداخته اند در دستور کار قرار گرفته تا به موقع شناسایی و برخورد صورت گیرد.

وی تصریح کرد:در خصوص آمار بالای کودکان بازمانده از تحصیل استان یک برنامه ریزی مناسب با وزارت آموزش و پرورش و معاونت پیشگیری از وقوع جرم  در دستور کار قرار گرفت تا با شناسایی به موقع کودکان بازمانده از تحصیل با کمک نهادهای مختلف آنها را به پشت میز و نیمکت مدرسه بازگردانیم.

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان اینکه، سیستان و بلوچستان یک استان مرز نشین است و مشکلات مختلفی دارد، گفت: خشکسالی های 20 سال گذشته در پی عدم انجام تعهداتی کشور همسایه در خصوص آب هیرمند صورت گرفته که اجازه ندادند حق آبه بر اساس توافقات سال 51 به درستی به ایران برسد لذا مردم متقاضی بودن اقداماتی در این خصوص صورت گیرد.

جهانگیری خاطر نشان کرد: اولویت دولت جدید رفع دغدغه های مردم به ویژه در مناطق محروم است که حتما صورت خواهد گرفت و دستگاه قضا پیگیری های لازم را در این خصوص انجام خواهد تا به سرعت بتوانیم حقوق مردم را بستانیم.

انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب: 25011
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *