800
۰
دبیر هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی سراوان عنوان کرد:

حفظ میراث بزرگان در گرو توجه به بازی‌های بومی و محلی/برگزاری بیش از ۴۰ جشنواره در ۲۱ روستای سراوان

رحمن بخش بهرام زهی گفت: هدف از اجرای بازی های سنتی و روستایی احیای آداب و رسوم نیاکان و حفظ میراث گذشتگان است.
حفظ میراث بزرگان در گرو توجه به بازی‌های بومی و محلی/برگزاری بیش از ۴۰ جشنواره در ۲۱ روستای سراوان
رحمن بخش بهرام زهی دبیر هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی سراوان در گفت و گو با شستون بیان کرد: با پیشرفت تکنولوژی، رشد قارچ گونه بازی های رایانه ای به معضلی برای خانواده ها تبدیل شده اما در سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان سراوان همچنان بازی های بومی و محلی و روستایی به قوت خود پابرجاست و به مناسبت های ملی و مذهبی در سنین مختلف برگزار می شود.

وی افزود:علی رغم اینکه بازی های سنتی در اکثر نقاط به فراموشی سپرده شده و یا اینکه دیگر همانند گذشته طرفدار آنچنانی ندارد اما هنوز در سراوان بازی های بومی و محلی هواداران خاص خود را دارد و مسابقات با شور و شوق خاصی اجرایی می شود.

دبیر هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی سراوان ادامه داد: مردم بلوچ این خطه از کشور با حفظ آداب و رسوم کهن خود بازی های روستایی و بومی و محلی را به سرگرمی مناسب جهت غنی سازی اوقات فراغت کودکان، نوجوانان، جوانان و حتی بزرگسالان تبدیل کرده اند.

بهرام زهی گفت:در سال 1400 بیش از 40 برنامه و جشنواره بازی های بومی و محلی در 21 روستای شهرستان سراوان به مناسبت های مختلف با حمایت اداره ورزش و جوانان، سپاه و هزینه شخصی اعضای هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: هدف از اجرای بازی های سنتی و روستایی احیای آداب و رسوم نیاکان و حفظ میراث گذشتگان است.

دبیر هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی سراوان تصریح کرد: در کنار اجرای بازی های بومی و محلی  برنامه هایی همچون  قصه خوانی، اهدای لباس ورزشی، اهدای لوازم ورزشی و توزیع کتاب در روستاهای دورافتاده و محروم سراوان نیز انجام می شود.

بهزام زهی اذعان کرد: بیشتر جشنواره های بازی های بومی و محلی با هزینه شخصی اعضای هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی انجام می شود که از متولیان امر و خیرین انتظار می رود در بخش احیای آداب و رسوم کهن و حفظ اصالت و فرهنگ این منطقه ورود جدی داشته باشند.

انتهای پیام/

 
چهارشنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب: 25061
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *