800
۰
یک صنعتگر مطرح کرد؛

نبود زیرساخت گردشگری در روستای جهانی "کلپورگان"/ احداث مرکز بوم گردی در پیچ و خم ادارای متوقف شد

زینت منفرد گفت: مجوز احداث مرکز بوم گردی را 6 سال قبل دریافت کرده اما برای احداث آن به پیچ و خم اداری و پاسکاری مسئولین دچار شده است.
نبود زیرساخت گردشگری در روستای جهانی "کلپورگان"/ احداث مرکز بوم گردی در پیچ و خم ادارای متوقف شد
 زینت منفرد کارآفرین و صنعتگر روستای کلپورگان در گفت و گو با شستون بیان کرد: امسال با توجه فروکش ویروس کرونا، شاهد حضور گردشگران در روستای جهانی کلپورگان بودیم.

وی افزود: اکثر گردشگرانی که در روستای کلپورگان حضور داشتند از اصفهان، شیراز، تهران و کرج بودند.

این صنعتگر روستای کلپورگان ادامه داد: در دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش ورود گردشگران به روستا، فروش کم شده بود اما امسال فروش بهتری داشته ایم.

منفرد خاطر نشان کرد: در زمینه تهیه مواد اولیه با مشکل مواجه شده و نیازمند همکاری و اتحاد دیگر صنعتگران این روستا برای تهیه مواد اولیه است.

وی تصریح کرد: درآمد حاصل از فروش سفال به جیب صنعتگر می رود نه مسئولین، و تهیه مواد اولیه بر عهده خودمان هست پس باید همت کنیم تا رونق اقتصادی که در این منطقه ایجاد شده، کساد نشود اما این موضوع همت دیگر سفالگران روستا را می طلبد.

صنعتگر روستای کلپورگان گفت: در روستا چندین کارگاه تولیدی سفال فعالیت می کند که هر کدام برای تعدادی از افراد جویای کار زمینه اشتغال را فراهم کرده اند.

منفرد با توجه به شعار سال، اذعان کرد: با همت مسیولین مشکل سوخت که در گذشته برای تولید مشکل ساز شده بود، مرتفع شد که برای هفت نفر زمینه اشتغال را فراهم کرده و در نظر دارد در سال جاری کارگاه تولیدی خود را گسترش دهد تا افراد دیگری را در این زمینه مشغول به کار کند.

وی بیان کرد: زن سرپرست خانوار و دارای یک فرزند معلول است اما با همت و پشتکار توانسته در اقتصاد خانواده نقش اساسی داشته باشد.

این زن سرپرست خانوار گفت: روستای کلپورگان ثبت جهانی شده و هر ساله پذیرای گردشگران داخلی و خارجی بی شماری است اما نبود زیر ساخت های لازم گردشگری در این منطقه به دغدغه تبدیل شده است.

منفرد با بیان اینکه از دی ماه سال ۱۴۰۰ گردشگر وارد روستا شده و امسال نیز گردشگر از چین و آلمان هم داشته است، ادامه داد: در روستای کلپورگان مراکز بوم گردی، مسافرخانه و مهمان پذیر وجود ندارد و معمولا اهالی روستا از گردشگران در منازل خود پذیرایی می کنند و آنها را اسکان می دهند.

وی اذعان کرد: مجوز احداث مرکز بوم گردی را در ۶ سال قبل دریافت کردم اما در پیچ و خم ادارات همچنان بر روی کاغذ مانده است و مسیولین فقط پاسکاری می کنند  و هر بار بهانه ای مطرح می کنند.

این صنعتگر روستای جهانی کلپورگان تصریح کرد: گاها سیم های تلفن ثابت مورد سرقت قرار می گیرد که منجر به قطعی اینترنت و خطوط تلفن می شود که این نیز معضلی دیگر برای روستای جهانی کلپورگان به شمار می رود، به مخابرات مراجعه کرده ایم برای حل این معضل اما منتج به نتیجه مطلوب و یا رفع مشکل نشد.

انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب: 25142
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *