800
۰
در گفت و گو بامعاون بهره برداری و توسعه فاضلاب استان مطرح شد؛

واگذاری ۶۵۰۰ فقره انشعاب فاضلاب در زاهدان طی یک سال گذشته/تداوم توسعه شبکه فاضلاب در سال جاری

علی کاوه گفت: آبفای استان از واگذاری 6 هزار و 500 فقره انشعاب فاضلاب در زاهدان طی یکسال گذشته به رغم عدم تخصیص کامل اعتبارات، و تداوم توسعه شبکه فاضلاب در سال جاری خبر داد.
واگذاری ۶۵۰۰ فقره انشعاب فاضلاب در زاهدان طی یک سال گذشته/تداوم توسعه شبکه فاضلاب در سال جاری
به گزارش شستون؛ علی کاوه؛ معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب استان در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ برای ایجاد تاسیسات فاضلاب زاهدان ۸۱.۳ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که از این میزان اعتبار تاکنون ۲۸.۹ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی افزود: سال گذشته علی‌رغم تخصیص تنها ۳۶ درصد اعتبارات سرعت پیشرفت پروژه فراتر بوده، به گونه‌ای که ۲۵ کیلومتر شبکه جمع‌آوری اجرا و ۶ هزار و ۵۰۰ فقره انشعاب به شهروندان زاهدانی واگذار شد.

این مقام مسئول با اشاره به اهتمام ویژه این شرکت به اجرا و تکمیل طرح‌‌های فاضلاب گفت: شرکت آب و فاضلاب استان، به منظور تسریع در رفع مشکلات مردم و بهره‌مندی ساکنین شهر زاهدان از خدمات فاضلاب، با وجود عدم تخصیص کامل اعتبارات بیش از تعهد خود عمل کرده و برنامه‌های اجرایی در سال جاری نیز تداوم خواهد داشت.

کاوه به تشریح وضعیت کلی شهر زاهدان پرداخت و تصریح کرد: در راستای ایجاد تاسیسات فاضلاب برای این کلانشهر تاکنون ۳۵۵ کیلومتر لوله‌گذاری شبکه جمع‌آوری و خطوط انتقال اجرا شده و تصفیه‌خانه فاضلاب به ظرفیت ۴۶ هزار متر مکعب و دو باب ایستگاه پمپاژ نیز احداث شده است.

وی با بیان این که تاکنون مجموعاً ۳۸ هزار فقره انشعاب فاضلاب نیز در زاهدان واگذار شده است، خاطرنشان کرد: در راستای نیاز استان به منابع آبی جایگزین جهت مصرف آب به ویژه در بخش‌های صنعت و کشاورزی، پنج طرح فعال فاضلاب در سطح استان برای شهرهای زاهدان، زابل، چابهار، کنارک و زهک در حال انجام است.

انتهای پیام/ http://asrehamoon.ir/vdcfmcdyyw6djya.igiw.html
 
شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب: 25451
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *