800
۰
یک کارشناس مسائل مذهبی مطرح کرد؛

احیای دین توسط امام صادق (ع) با تشکیل حوزه علمیه

حجت الاسلام و المسلمین مختار سابکی گفت: امام صادق علیه السلام مرد علم ودانش وتشکیلات بود که با ایجاد وگسترش حوزه علمیه خویش دین را زنده کرد و جانی تازه در کالبد بی رمق دین دمید.
احیای دین توسط امام صادق (ع) با تشکیل حوزه علمیه
حجت‌الاسلام والمسلمین مختارسابکی کارشناس مسائل مذهبی در گفت و گو با خبرنگار شستون بیان کرد: امام صادق علیه السلام مرد علم، دانش وت شکیلات بود که با گسترش حوزه علمیه خود دین را زنده کرد و جانی تازه در کالبد بی رمق دین دمید.

وی افزود: محافل درسی امام و میدان آموزشی که حضرت در آن زمان ایجاد می کردند هم قبل از ایشان و هم بعد از ایشان در طول تاریخ زندگی امامان بی نظیر بوده است.

این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: امام صادق (ع) تمامی مفاهیم اصیل قرآنی که در طول تاریخ یک قرن و اندی به وسیله مغرضان، مفسدان وجاهلان  تحریف شده بود، به شکل صحیح و درست تشریح و بیان کردند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سابکی گفت: امام صادق(ع) کاری کردند که دشمن همواره از وجود مبارک ایشان احساس خطر کنند. لذا سرگذشت زندگی امام عزیز بسیار  آموزنده و مهم است، ایشان توانست هیجده سال با بنی امیه و مدت طولانی دیگری با بنی عباس مبارزه کند.

 وی اذعان کرد: هنگامی که پیروزی او بر بنی امیه حتمی و قطعی بود بنی عباس به عنوان یک جریان مزاحم و فرصت طلب میدان را گرفتند، لذا امام صادق علیه السلام هم با بنی امیه و هم با بنی عباس مبارزه کردند و برنامه های بسیار ماندگار و برجسته ای که در دوران حضرت انجام گرفت.

کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: تبیین و تبیلغ مسئله امامت و تبلیغ و بیان احکام دین توسط ایشان به شیوه فقه شیعی و تفسیر قرآن و همچنین وجود تشکیلات پنهانی و سیاسی بود. همه ما باید به معارف امام صادق (ع) پایبند باشیم که تأثیر خوبی بر زندگی ما خواهد داشت.


انتهای پیام/خ
پنجشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۴۹
کد مطلب: 25509
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *