800
۱
مدیر جهاد کشاورزی مهرستان مطرح کرد؛

"کرم گلوگاه" مهم ترین آفت درختان انار در مهرستان/ برگزاری کارگاه آموزشی با هدف توسعه مبارزه بیولوژیکی

عبدالله سپاهی گفت: کارگاه آموزشی به منظور بررسی پراکنش و میزان خسارت آفت در نقاط مختلف شهرستان، توسعه مبارزه بیولوژیک، افزایش سطح مبارزه مکانیکی با کرم گلوگاه انار و بهبود و اصلاح باغات انار در مهرستان به مرحله اجرا در آمد.
"کرم گلوگاه" مهم ترین آفت درختان انار در مهرستان/  برگزاری کارگاه آموزشی با هدف توسعه مبارزه بیولوژیکی
عبدالله سپاهی مدیر جهاد کشاورزی مهرستان در گفت و گو با شستون بیان کرد: مدیریت کرم گلوگاه انار در شهرستان مهرستان با برگزاری اولین دوره در سال‌جاری در روستای لشکران با شرکت بیش از ۳۰ کشاورز انجام شد.

وی افزود: این دوره به منظور بررسی پراکنش و میزان خسارت آفت در نقاط مختلف شهرستان، توسعه مبارزه بیولوژیک، افزایش سطح مبارزه مکانیکی با کرم گلوگاه انار در شهرستان و بهبود و اصلاح باغات انار به مرحله اجرا در آمد.

این مقام مسئول گفت: مهم‌ترین آفت درختان انار در شهرستان کرم گلوگاه انار است که این آفت به محصول انار در دو مرحله درختی و انباری به طور متوسط تا ۴۰ درصد خسارت می‌زند.

سپاهی خاطرنشان کرد: سطح زیر کشت انار در این شهرستان،  ۴۸۵هکتار است که شامل ۳۹۵ هکتار بارور و ۹۰ هکتار غیر بارور است که ارقامی مثل سنگانی، ملس ساوه، میخوش ، بی هسته وارقام محلی مثل کوهی وسبزی و... در شهرستان کشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی مهرستان بیان کرد: در دوسال گذشته  این مدیریت با برگزاری دوره های متعدد آموزشی ترویجی در مناطق مختلف شهرستان شامل آموزش‌های نحوه هرس، تغذیه باغات انار و همچنین روش‌های مبارزه‌ با  آفت کرم گلوگاه انار اقدام کرده است .  

انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۰۲
کد مطلب: 25548
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *