800
۰
رئیس شورای بخش مهرگان:

نخستین شهردار شهر مرزی "اسفندک" معارفه شد/ تعامل مردم رکن اصلی توسعه شهری است

فضل کریم بهرام زهی گفت: با آرای شورای شهر اسفندک، نخستین شهردار این شهر مرزی انتخاب و معارفه شد.
نخستین شهردار شهر مرزی "اسفندک" معارفه شد/ تعامل مردم رکن اصلی توسعه شهری است
فضل کریم بهرام زهی رئیس شورای بخش مهرگان در گفت و گو با شستون بیان کرد: بخش مهرگان دارای دو شهر  اسفندک  و شهر کوهک است که اسفندک در ۵۵ کیلو متری شهرستان سراوان قرار گرفته است که با توجه به مهیا بودن شرایط در تیرماه 1400 از روستا به شهر ارتقاء یافت.

وی با بیان اینکه اسفندک در مسیر جاده سراوان به بازارچه مرزی کوهک قرار دارد، افزود:  پس از انتخابات اخیر بر اساس ماده ٨٠ قانون تشکیلات، وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی کشور، وظایف شورای اسلامی شهر انتخاب شهردار برای مدت چهار سال است که شورای شهر اسفندک نسبت به انتخاب و معرفی شهردار اقدام کرد.

رئیس شورای بخش مهرگان ادامه داد: عبدالناصر سیدزاده به عنوان اولین شهردار شهر اسفندک انتخاب و معارفه شد که وی از مقبولیت تحسین بر انگیز شخصیت انقلابی، جهادی و علمی در این منطقه برخوردار است.
 
بهرام زهی خاطر نشان کرد: بدون شک تخصص، توانمندی و تجارب ارزشمند در حوزه‌های متعدد و متنوع آموزشی، تحقیقاتی و اجرایی نوید روزهای پر از امید، هم افزایی و تحولات گسترده را می‌دهد که این امر موجی از خوشحالی را میان اهالی شهر اسفندک به وجود آورده است.

وی خاطر نشان کرد: شهرداری، سازمان محلی است كه طبق اصل عدم تمركز اداری و به‌ منظور ادارۀ امور محلی از قبیل عمران و آبادی، بهداشت شهر و رفاه ساكنان آن شهر، تأسیس می‌شود. شهرداری نوعی سیستم اداره شهر است كه از دو واحد بنام شورای شهر و اداره شهرداری تشكیل شده است.

این مقام مسئول گفت: با وجود دارا بودن پتانسیل های خوب شهر اسفندک با مردمی خونگرم و انقلابی تعامل و  همکاری مردم با شهردار و اعضای شورای شهر اسفندک شاهد پیشرفت و توسعه نزدیک این شهر مرزی خواهیم بود. 

بهرام زهی تصریح کرد: از آنجائیکه در بخش مهرگان روستای مرزی کوهک شرایط  شهر شدن را دارد طرح توجیهی آن از طرف شورای بخش مهرگان تهیه و جهت روند مراحل قانونی به ارگانها و نهادهای مربوطه ارسال  شده که در صورت بررسی، پیگیری و مساعدت مسئولین شهرستانی، استانی و وزیر کشور در آینده‌ای نزدیک شاهد ارتقاء  روستای کوهک به شهر باشیم.

انتهای پیام/
يکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۵
کد مطلب: 25612
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *