800
۱
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی سراوان:

رجب فرصتی مغتنم برای استغفار است

حجت الاسلام و المسلمین عابد سابکی گفت: ماه رجب فرصت خوبی است؛ ماه دعا، توسل، توجه و ماه استغفار است در این ماه دائم باید استغفار کنیم.
رجب فرصتی مغتنم برای استغفار است
حجت الاسلام و المسلمین عابد سابکی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی سراوان در گفت و گو با شستون با بیان اینکه بزرگان و اهل معنا و اهل سلوک، ماه رجب را مقدمه ماه رمضان دانسته‌اند، افزود: ماه رجب و شعبان یک آمادگاه است برای اینکه انسان در ماه مبارک رمضان که ماه ضیافت الهی است بتواند با آمادگی وارد شود.

وی ادامه داد: ماه رجب فرصت خوبی است؛ ماه دعا، توسل، توجه و ماه استغفار است در این ماه دائم باید استغفار کنیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی سراوان خاطر نشان کرد: حضرت محمد (ص) حداقل روزی هفتاد مرتبه استغفار می کرد لذا استغفار برای همه است به خصوص ما که در این تحرکات و دنیای مادی غرق و آلوده هستیم پس باید این فرصت را مغتنم بدانیم.

حجت الاسلام و المسلمین سابکی با اشاره به اینکه استغفار بخشی از آلودگی را پاکیزه می کند و از بین می برد، تصریح کرد: بهتر است در این ماه توسل به درگاه خداوند بیشتر انجام شود و بیشتر به یاد خدا باشیم.

وی گفت: در نقلی آمده که وقتی پیامبر اکرم(ص) هلال رجب را مى‌‏دید این دعا را می‌خواند: «اللَّهُمَّ بَارِکْ لَنَا فِى رَجَبٍ وَ شَعْبَانَ وَ بَلِّغْنَا شَهْرَ رَمَضَانَ وَ أَعِنَّا عَلَى الصِّیَامِ وَ الْقِیَامِ وَ حِفْظِ اللِّسَانِ وَ غَضِّ الْبَصَرِ وَلا تَجْعَلْ حَظَّنَا مِنْهُ الْجُوعَ وَ الْعَطَشَ.»

این مقام مسئول ادامه داد: نبّی مکرم اسلام (ص) می‌فرماید: هر کس ماه رجب را درک کند و اول و وسط و آخر آن ماه را غسل کند، از گناهان خود پاک می‌شود مانند روزى که از مادر متولد شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سابکی با بیان اینکه زیارت امام حسین (ع) در این ماه توصیه شده است، بیان کرد: توصیه شده بعد از نماز مغرب 20 رکعت، یعنی 10 تا نماز دو رکعتی بخواند؛ بعد از نماز عشاء مستحب است دو رکعت نماز؛ در رکعت اول حمد، یک مرتبه سوره «انشراح» و سه مرتبه سوره توحید و در رکعت دوم حمد، یک مرتبه سوره «انشراح»، یک مرتبه سوره توحید و ناس و فلق خوانده شود.

وی گفت: بعد از نماز، ۳۰ مرتبه لا إِلَهَ إِلا اللهُ بگوید و ۳۰ مرتبه صلوات بفرستد تا خداوند گناهان او را بیامرزد مانند روزى که از مادر متولد شده است

انتهای پیام/
دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب: 26035
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *