800
۰
امام‌جمعه اهل‌سنت گلشن:

والدین در چهارشنبه‌سوری مراقب فرزندان باشند/ استفاده از مواد منفجره جایز نیست

امام‌جمعه اهل‌سنت گلشن گفت: خانواده‌ها در چهارشنبه‌سوری باید فرزندان خود را کنترل کنند.
والدین در چهارشنبه‌سوری مراقب فرزندان باشند/ استفاده از مواد منفجره جایز نیست
مولوی مجیب الرحمن رئیسی در گفتگو با خبرنگار شستون بیان کرد: اسلام دین کامل و متضمن سعادت بشریت در دنیا و آخرت است، آنچه که برای تکامل انسانیت تا قیام و قیامت نیاز محسوب می‌شود همه موارد را اسلام ذکر کرده است.

وی افزود: یکی از مواردی که در اسلام بسیار مورد نکوهش و مذمت قرار گرفته، رسومات هستند که هیچ‌گونه جایگاهی در اسلام ندارند، در بسیاری از ملت‌ها و آیین‌ها بعضی از خرافات و بدعت‌هایی که اسلام مورد نکوهش قرار داده ممکن است وجود داشته باشند.

امام‌جمعه اهل‌سنت گلشن ادامه داد: در کشور ما چهارشنبه‌سوری از عقاید زرتشتی‌ها محسوب می‌شود، آتش را مقدس می‌دانند و یک‌سری اعمالی را با آتش انجام می‌دهند که متأسفانه منجر به سوختگی، مرگ‌ومیر، نقض عضو و کوری چشم می‌شود که از نظر اسلام همه این موارد در حکم خودکشی قرار دارند.

رئیسی تصریح کرد: جسمی که در اختیار ما قرار گرفته امانتی است از طرف خداوند متعال، اگر کسی خیانت بکند به این امانت در فردای قیامت مؤاخذه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از مواد منفجره جایز نیست؛ زیرا هم برای خود فرد و هم برای دیگران موجب زیان و ضرر هستند و فرد باید جوابگوی این جنایت باشد.

 امام‌جمعه اهل‌سنت گلشن اضافه کرد: هر چیزی که در دین اسلام ثبوتی نداشته باشد آن بدعت است، و هر بدعت ضلالت و گمراهی است و عاقبت و سرانجام هر گمراهی جهنم است، باید در چهارچوب دین اسلام حرکت و از خرافات و رسوماتی که خلاف شریعت اسلام هستند اجتناب کنیم.

رئیسی گفت: توصیه ما این است که مردم نباید خود را به این خرافات آلوده کنند و از بازی‌کردن با آتش و انجام هر عملی که باعث زیان می‌شود پرهیز کنند.

وی اذعان کرد: دشمن همیشه در تلاش است که به هر نحوی فرهنگ غلط و تمدن بی‌ارزش خود را بر مسلمانان غالب کند و ما چون فرهنگ غنی اسلامی را داریم نباید تحت‌تأثیر غیر قرار بگیریم و از فرهنگ‌های غلط و آیین‌های مرتجع و منحرف تقلید کنیم، تقلیدکردن سبب می‌شود که ما فرهنگ اسلامی و دینی و قومی خود را از بین ببریم و فرهنگ غلط بر ما غالب شود.

امام‌جمعه اهل‌سنت گلشن بیان کرد: خانواده‌ها در چهارشنبه‌سوری باید فرزندان خود را کنترل کنند و اجازه ندهند که در این روز بیرون روند و یا از مواد منفجره استفاده کنند، مراقب فرزندان خود باشند تا باعث پشیمانی و ندامت برای کل خانواده تا آخر عمر نشود.
 
انتهای خبر/
سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۳۳
کد مطلب: 26251
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *