800
۰
نماینده حوزه انتخابیه سراوان:

تولید لازمه مهار تورم است/ رسیدن به خودکفایی با ایجاد صنایع کوچک خانگی

نماینده حوزه انتخابیه سراوان گفت: اگر بخواهیم تورم را مهار کنیم لازمه آن تولید است و باید در سطح کشاورز، دامپروری و مهیا‌کردن حداقل‌های خوراک و پوشاک روزانه جامعه، تولید داشته باشیم.
تولید لازمه مهار تورم است/ رسیدن به خودکفایی با ایجاد صنایع کوچک خانگی
ملک فاضلی در گفتگو با شستون بیان کرد: وظیفه دارم فرا رسیدن سال نو که همراه با بهار طبیعت و بهار قرآن در سال جاریست به ملت سرافراز ایران بالاخص مردم خوب و مهربان و توانمند حوزه انتخابیه سراوان، سیب و سوران، مهرستان و گلشن را تبریک بگویم.

وی با بیان اینکه دغدغه اولیه مقام معظم رهبری و مسئولین در طول سال‌های اخیر مسائل اقتصادی بوده، افزود: آنچه در پیش رو داشته‌ایم و هم اکنون جامعه با آن درگیر است معیشت است که مسئولین نظام را اذیت می‌کند.

نماینده حوزه انتخابیه سراوان ادامه داد: این روزها جامعه دچار گرانی و تورم شده، گرانی تمام لوازم روزانه که برای یک سفره حداقلی لازم است از دسترس اکثر افراد جامعه خارج شده، آنچه امسال به عنوان شعار سال توسط مقام معظم رهبری مطرح شد دقیقا مشکلاتی بود که جامعه با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

فاضلی اضافه کرد: در مرحله اول مهار تورم مطرح می شود، تورم در سال جاری و طی سال‌های گذشته وضعیت سرسام آورد داشته به طوریکه قیمت‌ها چندین برابر شده‌اند، توان اقتصادی جامعه ثابت بوده‌ و پس‌انداز مردم صرف گرانی‌ها شده در نهایت تولید حداقلی جامعه را کاهش داده‌است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم تورم را مهار کنیم لازمه آن تولید است، و زمانی که تولید نباشد وابستگی به وجود می‌آید، از نظر تولید به خصوص آنچه که مربوط به معاش روزانه جامعه است باید در سطح کشاورز، دامپروری و مهیا‌کردن حداقل‌های خوراک و پوشاک روزانه جامعه، تولید داشته باشیم.

نماینده سراوان گفت: وقتی به سیستان و بلوچستان نگاه می‌کنیم از نظر تولید کارخانه ای که بتوانیم اشتغال به وجود آورد وجود ندارد تنها مسئله‌ای که برای ما در این مرحله مطرح می‌شود تجارت است که مرز آبی و خاکی مناسبتی در استان وجود دارد، تقریبا نزدیک به هزار و اندی کیلومتر مرز خاکی و آبی موهبت خداوند است که نصیب ما شده‌است.

فاضلی ادامه داد: مرزی که با کشور افغانستان و پاکستان داریم می تواند در آن واحد اگر تسهیلات مرزی به خوبی مدیریت شود که خوشبختانه در طول سه سال اخیر تلاشهای فراوانی صورت گرفته و ۶ بازارچه مرزی مصوب شده و سه بازارچه آماده است و یک بازارچه دیگر به بهره برداری خواهد رسید می‌توانیم مقداری اشتغال را در جهت فراهم کردن حداقل های جامعه فراهم کنیم.


وی ادامه داد: با راه اندازی بازارچه های مرزی می توانیم گام مثبت در جهت مبادلات مرزی برداریم. زندگی روزانه جامعه این خطه به مرز بستگی دارد، اگر تسهیلات مرز بیشتر شود گشایش مرزی بیشتر می شود و همکاری و هماهنگی و رایزنی با کشور پاکستان اثرگذاری بیشتری به دنبال خواهد داشت.

نماینده حوزه انتخابیه سراوان تصریح کرد: دولت خدمت گذار جمهوری اسلامی ایران به خصوص مسئولین اجرایی مرزی استان و استاندار که درگذشته فرمانده قرارگاه منطقه ای قدس نزاسا بوده به طور دقیق بر وضعیت مرز آشنایی و توجه خاصی دارد. یکی از توجهات شخص استاندار این است که ما بتوانیم مرز را به گونه ای ساماندهی کنیم که جامعه به صورت گسترده از این پتانسیل استفاده کنند.


فاضلی با اشاره به اینکه با عنایت مسئولین طرح رزاق اجرایی شد که بتوانند برای جامعه مرزنشین با بهره مندی از مرز اشتغال در مرز پایدار و مهاجرت معکوس صورت گیرد، خاطر‌نشان کرد: اگر این مسئله در عمق حوزه انتخابیه سراوان شکل بگیرد و ماندگاری و در آمد اولیه به وجود آورد که در آمد اولیه به سمت فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سازندگی سوق داده شود.

وی تصریح کرد: سازندگی می‌تواند در دوقالب کوچک و گسترده باشد که خیلی مهم است قطره قطره جمع و سپس تبدیل به دریا می‌شود.‌ یک سازندگی دیگر در بحث کلان است، اگر کارخانجات بزرگ با توجه به استعداد و معادن فراوانی که داریم شکل گیرد می‌تواند منبع برای سازندگی باشد اما زمان‌بر است.

نماینده حوزه انتخابیه بیان کرد: در حال حاضر مشکلات معیشتی فراوان در سطح حوزه انتخابیه و استان وجود دارد که اولین شرط تجارت و مرز خاکی است که روزانه و فوری می تواند اثر گذار باشد. به دنبال توانمندشدن از مرز خاکی ایجاد صنایع کوچک خانگی در جهت توسعه شکل می‌گیرد و می توانیم خودکفایی خانگی گسترده در سطح شهر و روستا به وجود آوریم.

فاضلی اذعان کرد: با تلاش مسیولین و با همت دانش آموخته ها و جوانان که با حداقل ها زندگی را مدیریت می‌کنند ما بتوانیم کمک و مساعدت کنیم آنچه را که نظر مقام معظم رهبری که رفاه همه جانبه جامعه است دست یابیم.

انتهای خبر/
چهارشنبه ۲ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۴۷
کد مطلب: 26285
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *