800
۰
کارشناس مذهبی:

ماه رمضان بهترین فرصت برای تقویت اراده و تهذیب نفس است

کارشناس مسائل مذهبی گفت: رمضان ماه فرصت تقویت اراده هاست و باید در این ماه به خودسازی و تهذیب نفس بپردازیم.
ماه رمضان بهترین فرصت برای تقویت اراده و تهذیب نفس است
حجت الاسلام مختار سابکی کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با شستون بیان کرد: ما سالهای مختلفی از جمله سال شمسی، قمری، خمسی، میلادی داریم اما ماه رمضان آغاز سال تربیتی محسوب می‌شود که امسال سال شمسی با ماه مبارک رمضان همزمان شده است.

وی افزود: رمضان بهترین فرصت برای انسان به شمار می‌رود که به خود سازی، اصلاح و تربیت خود بپردازد و بهترین فرصت است که انسان روح خود را ترقی دهد.

این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: ماه رمضان زمان باز شدن درب دانشگاه هاست که در این دانشگاه یک واحد به اسم تربیت و خودسازی داریم که انسان خودش را در رمضان بسازد خوش به حال کسی در دانشگاه رمضان به خودسازی و تربیت و اصلاح بپردازد.

سابکی اضافه کرد: یکی از فرصت‌های دیگر ماه مبارک رمضان این است که انسان با خدای خود آشتی، ارتباط خود را با خدا بیشتر و در نماز جماعت و محافل قرآنی شرکت کنند.

وی خاطر نشان کرد: در این ماه نظم و برنامه ریزی در کارها و امورات روزانه بیشتر می‌شود به گونه‌ای که زمان اذان از خوردن دست می‌کشیم و تا زمانی که اذان نداده‌اند افطار نمی‌کنیم.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه رمضان ماه فرصت تقویت اراده هاست، تصریح کرد: کتب آسمانی همچون تورات، انجیل، زبور و قرآن در ماه مبارک رمضان نازل شده پس بهتر است در این ماه به تهذیب نفس و خودسازی بپردازیم و فرصتی که خدای متعال در اختیار ما قرار بهترین بهره را ببریم.

انتهای خبر/
شنبه ۵ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب: 26294
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *