800
۰
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراوان:

کارگران پایه و اساس رشد تولید هستند/ چرخش چرخه‌های اقتصاد کشور در گرو چرخش بازوان کارگران

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراوان گفت: چرخش دست و بازوان کارگران باعث چرخش چرخه‌های اقتصاد در کشور می‌شود که رشد تولید را به همراه دارد و از آنجایی که کارگران خدمتگزاران عرصه ایثار و تلاش برای جامعه‌ای پویا هستند تجلیل از زحمات بی‌شائبه این قشر از جامعه کوچک‌ترین کاری است که در قبال آن‌ها انجام می‌شود.
کارگران پایه و اساس رشد تولید هستند/ چرخش چرخه‌های اقتصاد کشور در گرو چرخش بازوان کارگران
اسلام زهروزهی در گفتگو با خبرنگار شستون ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی کار و کاگر بیان کرد: روز جهانی کارگر یادمان اعتراضات منسجم کارگران آمریکایی برای روزی هشت ساعت کار به جای چهارده ساعت است، اما این درخواست با خودداری مقامات آمریکایی مواجه شد که در این بین بیش از هزار و ۲۰۰ کارگاه و کارخانه دست به اعتصاب زدند.

وی افزود: این اتفاق در سال ۱۹۴۲ میلادی رخ می‌دهد و تعدادی از معترضین به نظام و حکومت وارد تجمع بدون خشونت کارگران می‌شوند و ناگهان انفجاری رخ می‌دهد. در تقابل نیز پلیس تیراندازی می‌کند که در این بین تعدادی از کارگران، کودکان و خانواده کارگران به خاک و خون کشیده می‌شوند؛ تعدادی از افراد به عنوان متهم ردیف اول توسط پلیس آمریکا دستگیر می‌شوند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراوان ادامه داد: دادگاه یکی از متهمان را به ۱۵ سال حبس و مابقی را به اعدام محکوم کرد، فرماندار وقت آن زمان حکم مجازات یکی از متهمان را به ۳۰ سال حبس کاهش می‌دهد، یک نفر از محکومان قبل از اجرای حکم اعدام خودکشی و بقیه متهمان نیز به دار آویخته شدند.

زهروزهی اضافه کرد: در تقویم میلادی یکم می‌به عنوان روز جهانی کارگر نام گرفته اما در تقویم جمهوری اسلامی ایران یازدهم اردیبهشت به عنوان روز جهانی کار و کارگر نامگذاری شده و از آن به عنوان هفته کار یاد می‌شود.

وی با بیان اینکه هفته کار و کارگر بهترین فرصت برای قدردانی از زحمات شبانه روزی این قشر محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: پایه و اساس رشد تولید کارگران هستند و ما نسبت به تمامی کارگران وظیفه‌مند هستیم تا علاوه بر سازماندهی آن‌ها، مشکلات و دغدغه‌های کارگران را مرتفع سازیم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراوان تصریح کرد: چرخش دست و بازوان کارگران باعث چرخش چرخه‌های اقتصاد در کشور می‌شود که رشد تولید را به همراه دارد و از آنجایی که کارگران خدمتگزاران عرصه ایثار و تلاش برای جامعه‌ای پویا هستند تجلیل از زحمات بی‌شائبه این قشر از جامعه کوچک‌ترین کاری است که در قبال آن‌ها انجام می‌شود.

زهروزهی دیدار با خانواده معظم شهدا و رزمندگان، تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و انقلاب، دیدار با امام جمعه شهرستان، تجلیل از کارگران نمونه، دیدار با کارگران و کارفرمایان و برگزاری مسابقات ورزشی بین کارگران از جمله برنامه‌های هفته کار و کارگر در سراوان است.

وی با بیان اینکه تحقق شعار سال توسط کارگران محقق خواهد شد، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تلاش‌های انجام شده کارگاه‌های نیمه فعال به‌امید خدا فعال خواهند شد و مجدد به مدار تولید بازخواهند گشت.


انتهای خبر/
شنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب: 26417
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *