800
۰
باتوجه به آمار بالای حوادث جاده‌ای؛

راه‌اندازی پایگاه امداد و نجات در سراوان نیاز است

رئیس جمعیت هلال احمر سراوان گفت: باتوجه به آمار بالای حوادث جاده‌ای در محور‌های سراوان_ گلشن، کلپورگان_ دهک و گشت_ خاش نیازمند راه‌اندازی پایگاه امداد و نجات هستیم.
راه‌اندازی پایگاه امداد و نجات در سراوان نیاز است
دین محمد جهاندیده در گفتگو با شستون ضمن تبریک هفته جمعیت هلال احمر بیان کرد: داوطلبین جمعیت هلال احمر بدون چشم داشت و مزد بی‌منت در حال تلاش هستند تا دردی از مردم کم شود.

وی افزود: نجاتگران و عضو جوانان جمعیت هلال احمر همگی داوطلب جمعیت هلال احمر محسوب می‌شوند در این خصوص آمار ثابتی وجود ندارد که بتوانیم بگوییم چه تعداد داوطلب داریم به دلیل اینکه آمار به صورت روزانه در حال تغییر است.

رئیس جمعیت هلال احمر سراوان ادامه داد: اما تعداد نجاتگران و داوطلبین که در پایگاه‌های جاده‌ای در حال فعالیت هستند به ۵۵ نفر می‌رسد.

جهاندیده اضافه کرد: برخی از داوطلبین فقط در زمان حوادث و بحران از آن‌ها استفاده می‌شود که تعداد آن‌ها نیز ۱۰۰ نفر است، ۲۲۰ نفر داوطلب جوان از جمعیت هلال احمر در برنامه‌های فرهنگی و آموزشی هلال احمر فعالیت دارند.


وی با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های جمعیت هلال احمر بحث آموزش است، خاطر نشان کرد: آموزش در جمعیت هلال احمر به صورت همگانی برگزار می‌شود فارغ از اینکه فرد عضو جمعیت هلال احمر باشد یا نباشد.

رئیس جمعیت هلال احمر سراوان تصریح کرد: باتوجه به اینکه حوادث جاده‌ای جان بسیاری از هموطنان را می‌گیرد و اینکه در زمان بحران چگونه عمل کنیم آموزش‌ها را به گونه پیش‌بینی کرده‌ایم که هر خانواده یک امداد‌گر داشته باشد که این شعار اولیه جمعیت هلال احمر است اما شعار ثانویه این است که هر ایرانی یک امدادگر برای خود باشد.

جهاندیده اذعان کرد: آموزش همگانی برای تمامی افراد به صورت عمومی برگزار می‌شود و فرد پس از گذرندان این دوره چنانچه علاقه به ادامه آموزش داشته باشد وارد چرخه هلال احمر برای آموزش تحت عنوان مهارت‌های داوطلبی می‌شود که یک داوطلب چگونه می‌توان در کنار دیگر هم وطنان خدمت‌رسانی کند.

وی گفت: دوره عمومی امداد و نجات و دوره تخصصی نیز از دیگر موارد آموزشی جمعیت هلال احمر است که بسته به شرایط هر شهرستان برگزار می‌شود به طور مثال با توجه به آمار بالای حوادث جاده‌ای در سراوان دوره تخصصی جاده و دوره‌های پیش بیمارستانی، دوره آوار و نجات غریق برگزار می‌کنیم و اگر فرد تمامی این تخصص‌ها را کسب کرد به درجه داوطلب ایثار می‌رسد.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر سراوان در شهرستان در روستای کلپورگان و هوشک پایگاه امداد و نجات وجود دارد که به دنبال افزایش پایگاه هستند اما طرح آمایش پایگاه‌ها همچنان به سرانجام نرسیده است. در محور سراوان_ گلشن و کلپورگان_ کوهک و گشت_خاش نیاز به احداث و راه‌اندازی پایگاه امداد و نجات وجود دارد اما محقق شدن این امر زمانبر است.

انتهای خبر/
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب: 26446
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *