800
۰
امام جمعه سراوان:

برخورد با قاتلین و اشرار باید در جامعه بازدارنده باشد

امام جمعه سراوان گفت: قصاص و برخورد با قاتلین و اشرار باید بازدارندگی داشته باشد اینجاست که اگر در ملا عام اتفاقا بیفتد یقینا افراد دیگر جرعت در ایجاد شرارت‌ها و ناامنی‌ها نمی‌کنند.
برخورد با قاتلین و اشرار باید در جامعه بازدارنده باشد
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری در گفتگو با شستون بیان کرد: بحث قصاص موضوعی است که در اسلام قطعی است اگر کسی مرتکب قتل شد باید قصاص شود، این آیه قرآن و تدبیر الهی است و باید انجام شود.

وی افزود: اگر در جامعه‌ای افراد شرور دست به ناامنی و قتل بزنند شرارت کنند و با آنها برخورد نشد و طبق قانون و شریعت عمل نشود یقینا در آن جامعه حق جاری و عدالت اجرا نمی‌شود و اگر با شرورین و اشرار برخورد قاطع نشود هرج و مرج ایجاد می‌شود مظلوم کشی می‌شود و شرور و ظالمین قوت می‌گیرند و مشکلاتی را برای مردم جامعه به وجود می‌آورند.

امام جمعه سراوان ادامه داد: اینکه قاتلین به شهادت رساندن مامورین امنیت در اصفهان قصاص شوند هیچ حرفی در آن نیست و قاعده عقلی و نقلی است که باید انجام شود اما اگر در ملا عام انجام شود مباحثی است که خود این قصاص و برخورد با قاتلین و اشرار باید بازدارندگی داشته باشد اینجاست که اگر در ملا عام اتفاقا بیفتد یقینا افراد دیگر جرعت در ایجاد شرارت‌ها و ناامنی‌ها نمی‌کنند. 

حجت الاسلام و المسلمین بامری خاطرنشان‌کرد: برای افرادی که بستر برای شرارت، قتل و غارت برای آنها فراهم است از این قصاص و اعدام در ملا عام یقینا بازدارندگی ایجاد می شود، هم دل مظلومین و صاحبان حق راضی می‌شود  و هم دیگران عبرت می‌گیرند و  وحشتی در دل افرادی که دنبال شرارت هستند ایجاد می‌شود.

وی تصریح‌کرد: اعدام در ملاء عام مطالبه مردم است و در نظام اسلامی این حق است با انسان‌هایی که صاحبان شرارت هستند و انسان‌های بی گناه را به قتل می‌رسانند به اشد مجازات برسند تا امنیت، آسایش و رفاه صورت گیرد.

انتهای خبر/
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۷
کد مطلب: 26477
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *