800
۰
مسئول کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان سراوان:

فراهم سازی محیط امن و با آرامش مهم ترین نیاز کودکان/ ترویج بزهکاری از عواقب توجه نکردن به رفتار کودکان است

مسئول کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان شهرستان سراوان، کودکان را آسیب پذیر ترین گروه اجتماع برشمرد و ترویج بزهکاری، اعتیاد زودهنگام و آداب و معاشرت با دوستان ناباب را ازعواقب توجه نداشتن به رفتار کودکان عنوان کرد.
فراهم سازی محیط امن و با آرامش مهم ترین نیاز کودکان/ ترویج بزهکاری از عواقب توجه نکردن به رفتار کودکان است
ام البنین کریمی مسئول کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون خانواده و پدر و مادر را مهم ترین بنیان و پایه برای تربیت کودکان عنوان کرد چرا که کودکان بیشترین زمان را با والدین سپری می کنند و از آنان الگو می پذیرند.
وی با اشاره اینکه درک کردن و شناخت کودکان نیز در تربیت آنان مهم است، گفت: به شدت با تنبیه کودکان مخالف است و بهتر است به جای تنبیه کودکان را محروم کرد چرا که بازدهی مناسبی دارد.
مسئول کانون پرورشی و فکر کودکان و نوجوانان شهرستان سراوان با بیان اینکه والدین کمک کردن به دیگران را به کودکان آموزش دهند، افزود: احترام گذاشتن و بها دادن به کودکان در میان خانواده، محافل دوستانه و فامیل، فراهم سازی محیط نشاط آور، ریشه یابی علت دروغ گفتن کودکان موجب حفظ شدن شخصیت کودکان مقابل دیگران می شود.
کریمی مهم ترین نیاز کودکان را محیط امن و با آرامش  برشمرد و تربیت دینی ، اخلاقی و اجتماعی را از نیازهای مهم در تربیت کودکان برشمرد.
وی خاطر نشان کرد: تربیت اخلاقی که از تربیت دینی و اسلامی الگوپذیرفته است شامل راست گویی، امانت داری، ادب، تواضع، خوشرویی، صرفه جویی، اسراف نکردن و ادب اجتماعی می باشد.
مسئول کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان، کودکان را آسیب پذیر ترین گروه اجتماع برشمرد و اضافه کرد: توجه نداشتن به رفتار کودکان موجب ترویج  بزهکاری، اعتیاد زودهنگام، فرار از خانه، معاشرت با دوستان ناباب می شود.
کریمی افزود: کودکان علاوه بر اینکه عضو خانواده هستند، عضوی از اجتماع نیز محسوب می شود و باید آداب و معاشرت درست، رعایت مقررات خاص اجتماعی، برخورد مناسب در اجتماع، پذیرش و انجام مناسب مسئولیت در اجتماع، شناخت دوستی ها،  فداکاری کردن و وجدان اخلاقی را بلد باشند.
وی ادامه داد: نباید پدر و مادر و بزرگتر ها با کودکان مانند رئیس و کارمند برخورد می کنند به طوریکه آنان دستور می دهند و کودک باید اطاعت کنند، و به والدین توصیه کرد تا با کودکان  دوستانه برخورد شود، و برای ترساندن بچه ها به دروغ متوسل نشوند چرا که عواقب بدی در اجتماع را به دنبال دارد.
مسئول کانول پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان شهرستان سراوان، دیدار کودکان و مطالبات آنان بافرماندار، دیدار از بخش اطفال ئ بیماران کودک بیمارستان، دیدار با رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان و آشنایی با محیط زیست و برگزاری جشن روز کودک از برنامه های هفته کودک در شهرستان سراوان است.

انتهای پیام/

 
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب: 8937
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *