800
۰
رئیس سازمان بهزیستی سراوان:

اطعام 2 هزار و 250 کودک در طرح وعده غذای گرم/شناسایی 30 کودک کار بازمانده از تحصیل در سراوان

رئیس سازمان بهزیستی شهرستان سراوان اظهار داشت: با توجه به اینکه برخی از کودکان با سو تغذیه در شهرستان سراوان روبرو هستند، 2 هزار و 500 کودک در مهد ها از یک وعده غذای گرم استفاده می کنند.
اطعام 2 هزار و 250 کودک در طرح وعده غذای گرم/شناسایی 30 کودک کار بازمانده از تحصیل در سراوان
عبدالعزیز ارباب رئیس سازمان بهزیستی شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون با اشاره به اینکه در راستای آموزش های پیش دبستانی 8 مهد کودک خصوصی، 12 مهدکودک حاشیه شهر و 56 مهد روستایی در شهرستان سراوان وجود دارد و 3 هزار و 700 کودک را پذیرش کرده اند، گفت: با توجه به اینکه در استان سیستان و بلوچستان سو تغذیه در کودکان وجود دارد مهم ترین فعالیت های بهزیستی در بخش کودکان طرح وعده غذا در مهد های روستایی و حاشیه شهر است.
وی با بیان اینکه در اجرای طرح وعده غذای گرم 2 هزار و 250 کودک اطعام می شوند، تصریح کرد: این طرح 90 روزه با همکاری مرکز بهداشت انجام می شود و قبل از اجرای طرح کودکان توسط مراکز بهداشت تن سنجی می شوند.
رئیس بهزیستی شهرستان سراوان با اشاره به پرداخت شهریه کودکان به خانواده هایی که تمکن مالی خوبی جهت پرداخت شهریه به مهد کودک ها را ندارند، خاطر نشان کرد: در واقع کل مهد کودک های روستایی و حاشیه شهر از این طرح استفاده می کنند.
وی با توجه به معلولیت در کودکان، طرح بینایی سنجی را مهمترین طرح پیشگیری در سازمان بهزیستی عنوان کرد و اظهار داشت: طرح رفع تنبلی چشم در کلیه مهد کودک انجام می شود و تنبلی چشم تا سن 6 سال قابل درمان است.
ارباب در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: از اول آبان ما طرح تنبلی چشم در مهد کودک ها انجام می شود و مربیان کار بینایی سنجی را انجام می دهند و همه هزینه های درمانی افراد تحت پوشش بهزیستی از خرید عینک تا عمل جراحی توسط این سازمان پرداخت می شود.
وی از شناسایی 30 کودک کار بازمانده از تحصیل در سال جاری خبر داد و گفت: با همکاری اداره آموزش و پرورش جهت خرید کالای تحریر و پوشاک به هر نفر از خانواده های این کودکان 300 هزار تومان پرداخت شده است و این امر باعث شده که این کودکان ادامه تحصیل دهند.
رئیس سازمان بهزیستی شهرستان سراوان دسترسی به امکانات آموزشی را از مهم ترین مشکلات کودکان عنوان کرد و افزود: برخی از مناطق عشایری دسترسی به مراکز آموزشی ندارند و برخی از خانواده ها در آموزش کودکان خود کوتاهی می کنند.
وی با اشاره به اینکه 43 کودک کار از اتباع خارجه در سال جاری در شهرستان سراوان شناسایی شده است، خاطر نشان کرد: اگر شهروندان کودک کاری را شناسایی کردند حتما به سازمان بهزیستی اطلاع رسانی کنند.
ارباب در پایان تصریح کرد: از سازمان های مردم نهاد که تعامل خوبی با بهزیستی دارند و در زمینه تامین سبد کالا و لوازم تحریر این سازمان را یاری رسانده اند، تشکر می کنیم.
 
انتهای پیام/1675
 
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب: 8946
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *