امام جمعه سراوان:

اربعین، تجلی گاه وحدت و قدرت مکتب اسلام/ همکاری دو جانبه ایران و عراق در اربعین باعث حفظ قدرت خواهد شد

شستون , 16 آبان 1396 ساعت 11:38

امام جمعه شهرستان سراوان گفت: تجمع و شکوه مردم در پیاده روی اربعین یکی از تجلی گاه های وحدت و قدرت مکتب اسلام می باشد.


حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری در گفت و گو با شستون با بیان اینکه اربعین ابا عبدالله الحسین (ع) در سیره عملی ائمه (ع)  دارای فضیلت های فراوانی است، گفت: امامان معصوم (ع) زیارت کربلا را در روز اربعین سفارش کرده اند و خداوند متعال توجه ویژه ای به زائران آن حضرت دارد.
وی با بیان اینکه تجمع و شکوه مردم در پیاده روی اربعین یکی از تجلی گاه های وحدت و قدرت مکتب اسلام می باشد، افزود: پیاده روی اربعین پیام وحدت، ولایت پذیری و دوستی با اهل بیت (ع) را به گوش جهانیان می رساند.
امام جمعه شهرستان سراوان با بیان اینکه دشمنان در پیاده روی اربعین به دنبال ایجاد خسارت و شکاف در امنیت عراق هستند، اظهار داشت: هوشیاری نیروی انتظامی ایران و عراق باعث شده که مخلان امنیت نتوانند به اهداف خود برسند.
وی در ادامه تصریح کرد: هوشیاری و همدلی نیروهای نظامی و دنبال کردن هدف مشترک در راستای حفظ امنیت موجب شده که دسیسه جویان نتوانند کوچکترین تحرکی در منطقه داشته باشند و همکاری های دو جانبه ایران و عراق در اربعین باعث قدرت و عظمت منطقه خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین بامری با بیان اینکه شیعه و سنی در استان سیستان و بلوچستان دل داده اهل بیت (ع) هستند، اذعان داشت: از زمان گذشته تاکنون اهل سنت و تشیع رسم و رسومات خاصی برای بزرگداشت و عزاداری اربعین داشته اند.
وی با بیان اینکه برگزاری مراسمات مذهبی ابا عبدالله الحسین (ع) توسط شیعه و سنی نشان دهنده ارادت خاص آنها به سالار شهیدان است، خاطر نشان کرد: مردم شهرستان سراوان مراسماتی را که موجب پیشرفت آنها در بعد معنوی می شود را بیشتر انجام دهند.
امام جمعه شهرستان سراوان گفت: با برگزاری مراسمات متعدد مذهبی مسلمانان به خدا نزدیک تر می شوند و سیمای شفاف معنوی بیشتر می شود.
وی در پایان اظهار داشت: مردم شهرستان سراوان دوستی که به اهل بیت (ع) دارند را در روز اربعین با ورود به عزاداری و دادن نذر عملا نشان دهند.
انتهای پیام/1675
 


کد مطلب: 9282

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/interview/9282/اربعین-تجلی-گاه-وحدت-قدرت-مکتب-اسلام-همکاری-دو-جانبه-ایران-عراق-باعث-حفظ-خواهد

شستون
  https://shastoon.ir