مسئول کتابخانه های عمومی شهرستان سراوان:

اهدای ۵۸ میلیون تومان اعتبار از انتشارات سطح کشور به سراوان/ بیش از ۳۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی شهر وجود دارد

شستون , 20 آبان 1396 ساعت 12:16

مسئول کتابخانه های عمومی شهرستان سراوان گفت:
با پیگیری های لازم از مرکز کشور توانسته اند جهت تأمین کتاب های درسی و کمک درسی مبلیغ ۵۸ میلیون تومان از انتشارات سطح کشور هدیه دریافت کنند.


حیکم داد حسین بر در گفت و گو با شستون با اشاره آغاز هفته ملی کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: در سطح شهر چهار کتابخانه عمومی و  دو کتابخانه مشترک با اداره زندان و حاج محمد جنگی زهی از خیرین نامی شهرستان که در امر ترویج کتابخوانی نیز گام بر داشته است، وجود دارد.
 
وی ادامه داد: در چهار کتابخانه عمومی سطح شهرستان بیش از  ۳۰هزار جلد کتاب وجود دارد که کتاب های موجود در بخش کودک و نوجوان کاملا غنی و بروز هستند.
مسئول کتابخانه های عمومی سطح شهرستان سراوان با بیان پیشرفت روز افزون تکنولوژی افزود: کتاب های الکترونیکی هم جهت استفاده از کتابخوان ها در سطح کتابخانه های شهرستان موجود است که افراد می تواند با استفاده از تلفن های هوشمند در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیز گام بردارند.
 
حسین بر  با بیان اینکه آنچنان باید و شاید انتظار های کتابخوانی در شهرستان گسترش پیدا نکرده است، خاطر نشان کرد: دانشجویان و دانش آموزان بیشترین مراجعه کننده به کتابخانه های سطح شهرستان هستند که و جهت استفاده از کتاب های درسی، کمک درسی و انجام تحقیق به کتابخانه مراجعه می کنند.
 
وی با اشاره به رابطه مستقیم کتابدار با اعضای کتابخانه، گفت: کتاب های درسی و کمک درسی بیشترین تقاضای کتاب در سطح کتابخانه های عمومی شهرستان را دارد که خریداری این حجم از کتاب از توان کتابخانه ها خارج است.
 
حسین بر در تکمیل مطلب فوق اضافه کرد: با پیگیری های انجام شده با مرکز کشور موفق به دریافت اهدای ۵۸ میلیون تومان از انتشارات سطح کشور به این‌ شهر شده اند.
 
 وی در ادامه نشست های کتابخوانی اهل سنت در کتابخانه های سطح شهرستان و اضافه شدن تعداد بی شمار کتاب در حوزه مسایل اهل سنت را از دیگر اقدامات موثر این شهرستان برشمرد و تصریح کرد: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی دیدار و تقدیر با کتاب فروشی ها سطح شهر ، نشست های حوزه ها و مدارس و بازاریا، حضور کتاب داران در صبحگاه‌ های مدارس، تشویق و ترویج کتاب و کتابخوانی با اجرای مسابقات کتابخوانی و با اهدای کتاب از جمله برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در سطح شهرستان است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 9326

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/interview/9326/اهدای-۵۸-میلیون-تومان-اعتبار-انتشارات-سطح-کشور-سراوان-بیش-۳۰-هزار-جلد-کتاب-کتابخانه-های-عمومی-شهر-وجود

شستون
  https://shastoon.ir