مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات کل کشور:

دعوت به همگرایی و وحدت مهم ترین رسالت علمای شیعه و سنی/امت اسلامی بر مبانی مشترک تکیه کنند

شستون , 25 آبان 1396 ساعت 8:30

مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات کل کشور گفت: آنچه برای امت اسلام مهم و ضرورت دارد این است که بر اساس تعالیم و سنت دینی سیره پیامبر اکرم (ص) بر مبانی مشترک تکیه کنیم و مشترکات دینی را مورد توجه قرار دهیم.


حجت الاسلام و المسلمين احمد حاتمیان در گفت و گو با شستون با بیان اینکه وضعیت برنامه ها و شاخص های ابلاغی به طور سالانه به سازمان تبلیغات ابلاغ می شود، گفت: با توجه به نیاز فرهنگی استان سیستان و بلوچستان برنامه های این سازمان اجرا می شود.
 
وی با بیان اینکه به طور طبیعی تعاملات و همدلی در اخوت و وحدت بین شیعه و سنی موثر است، افزود: گرچه پیروان مذاهب اسلامی، پیشوایان دینی و همه مسلمانان از لحاظ مکاتب فقهی نگرش های متفاوتی دارند، اما همه آنها مستند به قرآن و سنت هستند.
 
مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات کل کشور اظهار داشت: پیشوایان دینی، رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) همه با هم نوعی ارتباط و همگرایی داشتند و هیچ گونه تنشی بین آنها نبوده است.
 
وی در ادامه تصريح کرد: آنچه برای امت اسلام مهم و ضرورت دارد این است که بر اساس تعالیم و سنت دینی سیره پیامبر اکرم (ص) بر مبانی مشترک تکیه کنیم و مشترکات دینی را مورد توجه قرار دهیم.
 
حجت السلام و المسلمين حاتمیان خاطر نشان کرد: از تفرقه، تنش، توهین و تعرض به مقدسات همدیگر به جد اجتناب شود، چراکه خلاف آموزه های دینی ما است.
 
وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) همه مسلمانان را امت واحد نامیده است، اذعان داشت: ایجاد وحدت و همگرایی بین شیعه و سنی براساس تعالیم دینی مهم ترین رسالت علمای شیعه و سنی است.
 
مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات کل کشور عنوان کرد: علما در برابر توطئه های بیگانگان و دشمنان اسلام به گونه ای مردم را آگاه کنند که در مقابل دسیسه و تهدید، امت اسلامی دچار تنش نشود.
 
وی در پایان اظهار داشت: از سخنان و فرمايشات علما و روحانیون سراوان این برآورد می شود که اخوت و برادری در این شهرستان وجود دارد.


انتهای پیام/1675
 
 


کد مطلب: 9382

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/interview/9382/دعوت-همگرایی-وحدت-مهم-ترین-رسالت-علمای-شیعه-سنی-امت-اسلامی-مبانی-مشترک-تکیه-کنند

شستون
  https://shastoon.ir