800
۰

سدی به نام قوانین گمرکی، بر سر راه صادرات روغن‌های صنعتی

تولیدکننده روغن های صنعتی گفت: برای صادرات محصولاتمان به خارج از کشور،موقعیت خوبی داریم اما قوانین سخت گیرانه گمرک موجب شده تا صادرات برای شرکت های روغن سازی داخلی به صرفه نباشد.
سدی به نام قوانین گمرکی، بر سر راه صادرات روغن‌های صنعتی
به گزارش شستون، حمیدرضا وکیلی،تولیدکننده روغن های صنعتی در گفتگو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد:تمام واحدهای صنعتی از رکود در بازار تاثیر پذیر هستند و وقتی صنایع کشور نتوانند کار کنند،صنایعی مانند صنعت تولید روغن نیز به تدریج رو به ورشکستگی خواهد گذاشت.
وی در تشریح عوامل سرپا ماندن واحد تولید در زمان رکود،گفت:یکی از دلایل موفقیت ما،نوآوری در تولید محصول بود واین امر موجب شد تا بتوانیم محصولاتی با کیفیت مشابه محصولات اروپایی تولید کنیم که قیمت آنها حتی تا 50 در صد کمتر از نوع خارجی است.
وی با تاکید بر استفاده از روش مهندسی معکوس در تولید محصولات جدید،تصریح کرد:برای صادرات محصولاتمان به خارج از کشور،موقعیت خوبی داریم اما قوانین سخت گیرانه گمرک ایران که به منظور جلوگیری از قاچاق گازوییل اعمال می شود،موجب شده تا صادرات برای شرکت های روغن سازی داخلی به صرفه در نیاید.
این تولیدکننده روغن های صنعتی تاکید کرد:اگر می خواهیم که در زمینه فرآورده هایی چون روغن های صنعتی بازار صادراتی داشته باشیم می بایست قوانین موجود در این حوزه را تصحیح کنیم .
وکیلی با اشاره به اینکه به دلیل ظرفیت پایین بازار نتوانستیم شرکت خود را توسعه دهیم،بیان کرد:به وجود آمدن مافیا در بازار که حتی به بورس هم جهت می دهند موجب شده تا تولیدکنندگان نتوانند محصول خود را با ارزش واقعی در بازار به فروش برسانند.
انتهای پیام/
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب: 9543
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *