سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان:

تأثیر ترویح و‌رشد آرمان های انقلاب بر فعالیت تشکل های دانشجویی/ ریشه یابی مشکلات با تأسیس کمیته های تخصصی از سوی دانشجویان

شستون , 16 آذر 1396 ساعت 14:06

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان‌گفت: جنبش های دانشجویی می توانند از طریق تاسیس کمیته های تخصصی و با حمایت متخصصین و اساتید می توانند مشکلات را ریشه یابی کنند و سپس به مسئولین مربوطه پیشنهاد یا راه حل جهت رفع مشکلات را ارائه کنند البته مشروط بر اینکه این قبیل موارد مرتب پیگیری شوند.


احمد رضا طاهری در گفت و گو با شستون با اشاره به اینکه ریشه جنبش ها و فعالیت های دانشجویی در ایران را می توان پس از تأسیس دانشگاه ها جستجو کرد، اظهار کرد: به طور طبیعی ترویج و رشد آرمان های انقلاب اسلامی بر فعالیت‌های اکثر جنبش های دانشجویی تاثیر به سزایی داشته است.
 
وی اضافه‌کرد: در ایران پس از انقلاب اسلامی، از یک طرف  مقابله با سیاست هایی که منافع حاکمیت و نظام را مورد تهدید قرار داده و از طرف دیگر ترویج ارزش های اسلامی  مبنای فعالیت جنبش های دانشجویی در دانشگاه ها بوده که این امر در واقع امروز به عنوان یکی از اهداف اصلی تشکل های دانشجویی استمرار یافته است.
 
 
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان گفت: می توان از عوامل اصلی این تسخیر لانه جاسوسی امریکا را  عملكرد سیاست های رهبران آمریكایی در قبال‌ ایران‌ دانست همچنین دخالت در امور داخلی ایران‌ و گاها اقدامات فرا سفارتی آمریكا در ایران که مانند نهادهای امنیتی جاسوسی‌ فعالیت می کرد را از جمله مهمترین اهداف تسخیر سفارت در نظر گرفت.
 
طاهری بستگی به جنبه های تئوریک و عملی یک جنبش دارد. به این بستگی دارد که تا چه حد میتوان این جنبه ها را کاربردی نمود، افزود: اگر بی‌عدالتی و ظلم ستیزی در سیاست‌ها و یا  اهداف یک جنبش دانشجویی قرار گیرد، در آن‌زمان در این مسیر به اندازه سهم خود تاثیر گذار خواهند بود.
 
وی با توجه به اینکه یکی از نقش های دانشجو نقد منصفانه و مطالبه گری با توجه به استقلالی که  در هدایت آرمان‌های انقلاب دارند، گفت: با توجه به اساسنامه خود، یک جنبش دانشجویی می تواند در زمینه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، و سیاسی به بررسی و نقد مشکلات آموزشی و دانشجویی و حتی در صورت امکان به بررسی و نقد مشکلات جامعه بپردازد.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان در تمکمیل مطلب فوق اضافه کرد: جنبش های دانشجویی می توانند از طریق تاسیس کمیته های تخصصی و با حمایت متخصصین و اساتید می توانند مشکلات را ریشه یابی کنند و سپس به مسئولین مربوطه پیشنهاد یا راه حل جهت رفع مشکلات را ارائه کنند البته مشروط بر اینکه این قبیل موارد مرتب پیگیری شوند.
 
انتهای پیام/الف.د


کد مطلب: 9594

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/interview/9594/تأثیر-ترویح-و-رشد-آرمان-های-انقلاب-فعالیت-تشکل-دانشجویی-ریشه-یابی-مشکلات-تأسیس-کمیته-تخصصی-سوی-دانشجویان

شستون
  https://shastoon.ir