رئیس مرکز بهداشت و درمان سراوان:

افزایش تلفات گاز گرفتگی سراوان به ۳ نفر/ وخیم بون وضعیت جسمانی دونفر از مصدومین

شستون , 17 آذر 1396 ساعت 13:50

رئیس شبکه بهداشت و‌درمان سراوان گفت: با درگذشت یکی از مصدومین بستری در بیمارستان رازی سراوان، تعداد تلفات این حادثه به ۳ نفر رسید و ۲ نفر دیگر از مصدومین نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش آی سی یوی این بیمارستان بستری هستند.


رضا رضا زاده پراپری در گفت و گو با شستون اظهار کرد: دو مورد فوتی قبلی در منزل اتفاق افتاده است و به محض اطلاع همکاران ما از وقوع حادثه، مصدومین به بیمارستان منتقل شده و خدمات درمانی لازم را دریافت کرده اند.

 
وی با اشاره به تلاش های انجام شده کادر درمانی و قدر دانس از پزشکان و کادر پرستاری بیمارستان رازی، افزود: یکی از بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه به دلیل پاسخ به درمان، به بخش معمولی منتقل شده است و به جز دو بیمار بستری در بخش آی سی یو، حال سایر مصدومین نیز رضایت بخش است.
 
رئیس شبکه بهداشت و درمان سراوان  انتقال بیماران به دیگر مراکز درمانی را زیر نظر پزشکان معالج بیان کرد و افزود: حصول اطمینان از عدم آسیب رسیدن به بیمار و مفید بودن انتقال از جمله شرایط انتقال است و جهت انتقال بیماران به زاهدان هماهنگی های لازم با ستاد درمان استان انجام شده است که در صورت انتقال، امکان انتقال فراهم است..
 
پزشک متخصص داخلي بیمارستان سراوان هم در ادامه افزود: با توجه به تاخير١٢ساعته در اطلاع اطرافیان از وقوع حادثه، مصدومين با مسمومیت شدید به بيمارستان منتقل شده اند که آسیب های جدی ناشی از مسمومیت و نرسیدن طولانی مدت اکسیژن به بافت مغزی باعث شده است تا یکی از مصدومین بستری هم به دليل اختلال هوشياري و ایست قلبي شب گذشته فوت کند.
 
 آتشغنچه ضمن اعلام بستری بودن دو نفر از مصدومین حادثه گازگرفتگی در روستای آسپیچ در بخش مراقبت های ویژ، اضافه کرد: تمامي اقدامات درماني لازم  جهت بهبود وضعيت بيماران درحال انجام است و بقيه افراد به دليل پاسخ مناسب به درمان های صورت گرفته و شرايط باليني قابل  قبول در بخش عادی بستری هستند.
 
شایان ذکر است روز چهارشنبه ۱۶ آذر ماه سال جاری و متعاقب تماس تلفنی با ۱۱۵ سراوان در خصوص بیهوش شدن ۹ نفر از اعضا یک خانواده در منطقه آسپیچ سراوان، آمبولانس های اورژانس به محل اعزام شدند.
 در بررسی های فوری در محل وقوع حادثه فوت دو نفر از اعضا خانواده محرز شده و ۷ مصدوم دیگر بلافاصله به بیمارستان رازی سراوان منتقل و تحت درمان قرار گرفتند.
کارشناسان روشن بودن شبانه خودرو در محل و انتشار گاز مونو اکسید کربن را علت وقوع این حادثه عنوان کرده اند. 
 
انتهای پیام/ الف.د


کد مطلب: 9598

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/interview/9598/افزایش-تلفات-گاز-گرفتگی-سراوان-۳-نفر-وخیم-بون-وضعیت-جسمانی-دونفر-مصدومین

شستون
  https://shastoon.ir