800
۰
نماینده مردم شهرستان های سراوان، سیب و سوران و مهرستان:

با تصمیم افزایش حامل های انرژی توسط دولت مخالف هستم/ افزایش بنزین و حذف یارانه ها زندگی را برای مردم سخت می کند

نماینده مردم شهرستان های سراوان، سیب و سوران و مهرستان ضمن مخالفت با تصمیم دولت در خصوص افزایش حامل های انرژی به ویژه بنزین، گفت: تمامی تلاش در مجلس شورای اسلامی بر این است که موضع افزایش قیمت بنزین و دیگر حامل های انرژی رأی نیاورد.
با تصمیم افزایش حامل های انرژی توسط دولت مخالف هستم/  افزایش بنزین و حذف یارانه ها زندگی را برای مردم سخت می کند
محمد باسط درازهی در گفت و گو با شستون اظهار کرد: تصمیم افزایش قیمت بنزین از سوی دولت، برای کل کشور به ویژه مناطق محروم  تصمیم مناسبی نیست و در مجلس شورای اسلامی تمامی تلاش  بر این است که این موضوع رأی نیاورد.
وی با بیان اینکه قرار بود که اگر قیمت بنزین بالا برود، یارانه نیز افزایش یابد، افزود: اگر یارانه قطع شود و قیمت حامل های انرژی افزایش داشته باشد زندگی برای مردم به خصوص مردم سیستان و بلوچستان که از محرومیت بیشتری رنج می برند و با توجه به بعد مسافت طولانی، سخت خواهد شد.
 نماینده مردم شهرستان های سراوان، سیب و سوران و مهرستان ضمن مخالفت با تصمیم افزایش حامل های انرژی و بنزین، ادامه داد: به هیچ وجه موضوع افزایش تمامی حامل های انرژی به ویژه بنزین توسط دولت را حمایت نخواهم کرد و امید می رود که در این بخش با دولت هیچ یک از نمایندگان همراهی نخواهد کرد.
درازهی خاطر نشان کرد: دولت محدودیت های مالی خود را دارد که نمی توان انکار کرد اما ترجیح بر این است که در جاهای دیگر کمبودات جبران شود که جبران کمبود ها از طریق افزایش قیمت حامل های انرژی منطقی نیست.
وی تصریح کرد: افزایش قیمت بنزین شاید در کلان شهرها مشکلی را به وجود نیاورد اما برای  استانی همچون سیستان و بلوچستان که از سیستان تا بلوچستان بیش از هزار و 300 کیلومتر دارای مصافت است، نیاز به انرژی و سوخت دارد که کار سختی است.
نماینده مردم شهرستان های سراوان، سیب و سوران و مهرستان ادامه داد: در حوزه انتخابیه سراوان از مک سوخته تا آشار بیش از 400 کیلومتر است که مردم با درآمد بسیار اندک نمی تواند بنزین  هزار و 500 تومانی و یا بالاتر را استفاه کنند.
درازهی یاد آور شد: در اعتبارات اگر چیزی گنجانده شود دال بر این این نیست که صد درصد عملیاتی شود، امید است که با درایت نمایندگان در مجلس شورای اسلامی افزایش حامل های انرژی رخ ندهد و اگر این اتفاق به وقوع پیوست یقیقا با دولت در این بحث همراهمی نخواند کرد.
 
 انتهای پیام/ا.د
 
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب: 9674
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *