800
۰
در گفت و گو با شستون مطرح شد؛

تلاش دانشگاهیان در زمینه ترویج مهدویت تهدیدی برای کج سلیقه ها در جامعه/مهدویت زمینه ساز تفکر دینی مبنی بر حفظ وحدت است

سرپرست مجتمع آموزش عالی سراوان گفت: وحدت بین کشورهای اسلامی و تلاش دانشگاهیان در زمینه ترویج مهدویت در دنیا از اهمیت زیادی برخوردار است و برای کج سلیقه هایی که زمینه ساز تفرقه و نفاق بین مسلمانان هستند، یک تهدید محسوب می شود.
تلاش دانشگاهیان در زمینه ترویج مهدویت تهدیدی برای کج سلیقه ها در جامعه/مهدویت زمینه ساز تفکر دینی مبنی بر حفظ وحدت است
محمد رضا ریگی در گفت و گو با شستون با بیان اینکه مهدویت با محوریت تقریب مذاهب اسلامی است، گفت: آگاهی رساندن بیشتر به جامعه اسلامی بخصوص دانشگاهیان می تواند زمینه مناسبی برای جلوگیری از مسائل تفرقه انگیز بین مسلمانان باشد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: هر گونه گفتار و کرداری که سبب ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی می شود اکیدا حرام است.

سرپرست مجتمع آموزش عالی سراوان اظهار کرد: استعانت از بیانات مقام معظم رهبری می تواند راه و روشی را برای ما ایجاد کند که نحوه کار در جامعه را طوری تنظیم کنیم که هدایت گر ما در مسیر زندگی باشد.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر بیداری اسلامی تاثیرات زیادی در کشورهای منطقه داشته و هر روز پر رنگ تر می شود، اذعان کرد: مهدویت زمینه ساز ایجاد تفکر دینی مبنی بر حفظ وحدت خواهد بود .

ریگی انقلاب اسلامی را الگوی بیداری و هوشیاری در جوامع اسلامی دانست و یاد آور شد: انقلاب در مسیر حفظ وحدت و همدلی هر چه بیشتر بین کشورهای اسلامی حرکت می کند.
وی ادامه داد: این همفکری و وحدت بین کشورهای اسلامی و تلاش دانشگاهیان در زمینه ترویج مهدویت در دنیا از اهمیت زیادی برخوردار است و برای کج سلیقه هایی که زمینه ساز تفرقه و نفاق بین مسلمانان هستند، یک تهدید محسوب می شود.

موسی شهرکی مدیر کل بنیاد مهدویت سیستان و بلوچستان در گفت و گو شستون با بیان اینکه مهدویت ایده و تفکر مشترک بین مذاهب اسلامی است، گفت: شهرستان سراوان از بدو تاسیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) فعالیت های گسترده و خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه در سراوان ارتباطات و هماهنگی های خوبی بین شیعه و سنی در خصوص مهدویت وجود دارد، تصریح کرد: با همکاری های مناسبی که بین ارگان های این شهرستان حاکم است می تواند زمینه ساز  نهادینه کردن فرهنگ مهدویت در جامعه باشد.
 
انتهای پیام/م.ش
 
پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب: 9694
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *