رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سراوان:

هاری در سراوان گزارش نشده است/پایش واکسیناسیون در مناطق مشکوک به بیماری مشترک میان دام و انسان

13 دی 1396 ساعت 9:01

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سراوان با اشاره به حوادث رخ داده در شهر خاش، گفت: تاکنون هیچ موردی مبنی بر بیماری هاری در سراوان گزارش نشده است.


حمید درازهی در گفت و گو با شستون اظهار کرد: هاری یک بیماری مشارک میان دام و انسان است که معمولا توسط حیوانات هار به انسان‌ منتقل می شود.
وی با اشاره به اتفاقات رخ داده در شهرستان خاش در خصوص این بیماری، گفت: خوشبختانه در سراوان تاکنون هیچ موردی از هاری گزارش نشده است.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سراوان ادامه داد: با هماهنگی شورای شهر و شهرداری جلساتی را جهت پیشگیری و مدیریت برگزار کرده که با هماهنگی های انجام شده با شبکه بهداشت و درمان، محیط زیست و‌ دیگر نهاد های مرتبط، اتلاف سگ های ولگرد توسط شورای شهر و شهرداری در حال انجام است.
درازهی با بیان انجام عملیات واکسیناسیون علیه بیماری هاری در رابطه با سگ های شناسنامه دار، اضافه کرد: اگر موردی از حیوان گزیدگی گزارش شود، منطقه را تحت پوشش واکسیناسیون  قرار داده و به صورت حلقه ای محدوده مورد نظر را پایش واکسیناسیون انجام خواهند داد.
 
وی در پایان به شهروندان و روستاییان توصیه کرد تا به محض مشاهده موارد مشکوک به هاری، موضوع را به شبکه بهداشت و‌درمان و دامپزشکی جهت بررسی و اقدام اطلاع دهند.
 
 
انتهای پیام/الف.د


کد مطلب: 9900

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/interview/9900/هاری-سراوان-گزارش-نشده-پایش-واکسیناسیون-مناطق-مشکوک-بیماری-مشترک-میان-دام-انسان

شستون
  https://shastoon.ir