800
۰
کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و گو با شستون:

قاچاق یک مرض و پدیده شومی برای اقتصاد کشور است/مصلحت سنجی سیاست مداران ریشه مشکلات اقتصادی کشور

کارشناس مسائل اقتصادی گقت: قاچاق یک مرض و پدیده شومی برای اقتصاد کشور محسوب می شود و تولید داخلی را از بین می برد.
قاچاق یک مرض و پدیده شومی برای اقتصاد کشور است/مصلحت سنجی سیاست مداران ریشه مشکلات اقتصادی کشور
محمد رضا نعیمی در گفت و گو با شستون با بیان اینکه بیکاری و تورم، گرانی کالاها مهم ترین مسائلی هستند که به اقتصاد مردم لطمه زده اند، گفت: مشکلات اقتصادی مردم به وضوح مشهود هستند که سراوان هم شامل حال آنها می شود.

وی ادامه داد: بیکاری مهم ترین چالشی است که جوانان این مرز و بوم با آن دست و پنجه نرم می کنند که منجر به ایجاد شغل های کاذب از جمله نفت، بنزین و گازوئیل فروشی شده است.

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه برای رفع بیکاری سرمایه گذاری لازم است و دولت این کار را باید از منابع داخلی یا خارجی انجام دهند، یادآوری کرد: پسنداز های مردم در بانک ها باید به سمت تولید سوق داده شود که مشکل بیکاری را حل می کند.

وی عدم سرمایه گذاری به سمت تولید را یکی از مشکلات اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: مردم وام ها را دریافت می کنند و به سوی مصرف سوق می دهند و این امر موجب کاهش کالای داخلی و افزایش بیکاری می شود.

نعیمی با بیان اینکه قاچاق یک مرض و پدیده شومی برای اقتصاد کشور محسوب می شود و تولید داخلی را از بین می برد، اذعان کرد: برخی از کالاهای داخلی قدرت رقابت با کالاهای خارجی را ندارند.

وی توضیح داد: قاچاق هیچ درآمدی را نسیب دولت نمی کند و این امر موجب می شود که کمک مالی به تولید کنندگان کم شود و به تولید داخلی ضربه مهلکی وارد کند.

کارشناس مسائل اقتصادی عدم اجرای سیاست های درست اقتصادی را ریشه مشکلات اقتصاد ایران دانست و اذعان داشت: اقتصاد دان ها برنامه های خوبی برای رشد اقتصادی ریخته و از طرف سیاست مداران با توجه به مصلحت سنجی مورد قبول واقع نمی شود.

وی گفت: وزارت کار متولی رفع بیکاری در کشور نیست و اختیارات لازم را ندارد و تغییر وزرا در حل مشکلات اقتصادی کمکی نمی کند.
 
انتهای پیام/م.ش
 
سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب: 9966
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *