800
۰
امام جمعه موقت شهرستان سراوان:

مهر ورزی جلوه مهم اجتماعی برخاسته از وجود انسان است/انزجار قلبی مردم و روحانیت نسبت به حکومت شاهنشاهی عامل اصلی قیام خونین قم

امام جمعه موقت شهرستان سراوان گفت: اخلاق و آداب معاشرت اجتماعی علاوه بر اینکه یکی از جلوه های مهم اجتماعی به شمار می رود، نداری برخاسته از اعماق وجود انسان می باشد.
مهر ورزی جلوه مهم اجتماعی برخاسته از وجود انسان است/انزجار قلبی مردم و روحانیت نسبت به حکومت شاهنشاهی عامل اصلی قیام خونین قم
حجت الاسلام و المسلمین یوسف مرادی در گفت و گو با شستون اخلاق و مهرورزی را دو مولفه مهم در سیره نبوی دانست و گفت: اخلاق و آداب معاشرت اجتماعی علاوه بر اینکه یکی از جلوه های مهم اجتماعی به شمار می رود، ندای برخاسته از اعماق وجود انسان می باشد.
امام جمعه موقت شهرستان سراوان فلسفه دین را اخلاق و مهرورزی دانست و توضیح داد: پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) هدف بعثت خود را انجام مکارم اخلاق معرفی می کند.
 
وی با اشاره به اینکه از نظر جامعه شناختی تمام گزاره های دین مبین اسلام مورد تایید عقل های سالم هستند، تاکید کرد: خداوند متعال كه دين معرّفى مى كند بالاترين مرتبه محبّت و مهرورزى را نسبت به موجودات به ويژه انسان ها دارد.
 
رئیس عقیدتی سیاسی هنگ مرزی شهرستان سراوان ادامه داد: اولین صفتى كه مسلمان ها هميشه و هر روز بارها موظّف اند آن را تكرار كنند و ابتداى هر كلام و هر كارى به زبان آورند، صفت مهربانى و مهرورزى نسبت به موجودات عالم و انسان است.
 
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تصریح کرد: شهر قم پایه محکم و شکست ناپذیری برای بنای رفیع و مستحکم فیلم های قبل از انقلاب اسلامی است.
 
رئیس عقیدتی سیاسی هنگ مرزی سراوان وجود سلسله جلیله روحانیت، اعتقاد عمیق به ارزشهای اسلامی، انزجار قلبی و عمیق از وضعیت اسفبار حکومت شاهنشاهی، اعتقاد به فرمایشات مراجع تقلید، جلسات فراوان مردمی مذهبی در شهر مقدس قم ، آگاهی فراوان مردم قم را از دلایل اصلی قیام خونین روحانیت و مردم قم عنوان کرد.
 
وی با بیان اینکه که در این قیام هوشمندانه رژیم مظلوم کش طاغوت مردم قم و روحانیون را به شهادت رسانده است، یادآوری کرد: قیام و خون مردم ریشه و پایه این انقلاب با برکت شده است.
 
انتهای پیام/م.ش
 
 
 
سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب: 9967
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *