800
۰

مردم وقتی فهمیدند اعتراضات معیشتی آن ها رنگ سیاسی گرفته، صف خود را جدا کردند

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: در اغتشاشات اخیر مردم امتحان خوبی پس دادند و وقتی احساس کردند اعتراض به این مسائل اقتصادی و معیشتی از محدوده اعتراضات صنفی فراتر رفته و رنگ و بوی سیاسی پیدا کرده و همچنین ترامپ از معترضان اعلام حمایت کرد، خودشان مقابل این حرکت ایستادند و صف خود را جدا کردند.
مردم وقتی فهمیدند اعتراضات معیشتی آن ها رنگ سیاسی گرفته، صف خود را جدا کردند
به گزارش شستون، آیت‌الله محسن قمی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری امشب در مراسم بزرگداشت 2700 شهید دفاع مقدس و چهار شهید قیام 18 دی شهرری که با حضور مردم مومن و انقلابی ری و مسئولان شهرستانی در مسجد خاتم النبیین ری برگزار شد، اظهار داشت: همه شهدا سربازان امام زمان هستند عطر شهدا در جامعه پراکنده است و عنایتشان به این جلسات دائمی است.
وی گف: شهرستان ری قبل از پیروزی انقلاب در صف مبارزه با رژیم پهلوی پیشگام بوده و در آن ایام 4شهید گرانقدر را تقدیم انقلاب کرده است و پس از پیروزی انقلاب نیز هم در تثبیت انقلاب نقش آفرینی کرده و هم در دفاع مقدس بیش از 2700 شهید را در راه دفاع از میهن اسلامی تقدیم کرده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مردم غیور شهرری در دفاع از حرم اهل بیت علیهم السلام برای دفاع از جبهه مقاومت نیز پیشگام بوده و با حدود 140 شهید مدافع حرم دومین شهر کشور است.
قمی با بیان اینکه ری منطقه ولایت است، تصریح کرد: ری حلقه وسط قم و تهران به عنوان هلال شیعه در طول تاریخ بوده است و در این منطقه بزرگانی همچون رازی، شیخ کلینی، شیخ صدوق و خانواده هایی هستند که بیش از سه شهید دارند.
وی ادامه داد: اسنان تهران بر پایه محبت اهل بیت بنا نهاده شده است استواری اش بر ولایت محبت ائمه بوده است که وجود 235 امامزاده بزرگوار در سراسر استان بیانگر این مطلب است که مردم احترام خاصی برای اهل بیت قائل بودند.
معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: در کنار امامزاده ها مدارس علمیه احداث شده و علمای بزرگی شکل گرفته اند که ملاعلی کنی، آقابزرگ تهرانی، شهید چمران، مرتضی آوینی نمونه ای از این مفاخر است.
قمی تصریح کرد:  در عرصه ای که هیچکس جرأت نمی کرد دم از محبت علی(ع) بزند، شهرری پایگاه و پناهگاه عاشقان اهل بیت بود که با عشق به ولایت و تاسی از فاطمه زهرا(س) شکل گرفته بود.
وی با اشاره به روح ولایت پذیری مردم تهران گفت: در اغتشاشات اخیر مردم تهران امتحان خوبی پس دادند. درست است مردم دچار مشکلات اقتصادی، معیشتی، ازدواج، بیکاری و اعتیاد هستند اما وقتی احساس کردند اعتراض به این مسائل از محدوده اعتراضات صنفی فراتر رفته و رنگ و بوی سیاسی پیدا کرده و همچنین ترامپ از معترضان اعلام حمایت کرد، خودشان مقابل این حرکت ایستادند و نیازی نبود که سپاه ورود کند چون مردم به سرعت صف خودشان را جدا کردند.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ترامپ در این مسیر بزرگترین خدمت را کرد اگر به این سرعت موضع نمی گرفت، صف ها روشن نمی شد و مردم به راحتی نمی توانستند سره را از ناسره تشخیص بدهند.
قمی با بیان اینکه تهران به عنوان بزرگترین پایتخت شیعه در جهان، دشمنان زیادی دارد، اضافه کرد: دشمن سعی می کند چنین وانمود کند که سطح فرهنگ مردم تهران سطح مذهبی و دینی نیست ولی باید بدانیم که باوجود مشکلات فرهنگی که داریم، اسکلت بندی تهران برپایه ولایتمداری است.
وی با اشاره به اینکه 20هزار کانون قرآنی و 18هزار هیئت مذهبی ثبت شده در سازمان تبلیغات اسلامی در تهران فعالیت می کنند، گفت: نگذاریم تهران را مصادره کنند تهران متعلق به معتقدان به انقلاب اسلامی است ماه محرم و مناسبت های مذهبی معرف هویت مذهبی مردم تهران است.
معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری ابراز کرد:  شهدا آمدند بگویند ما برتر از آن هستیم که تاریخ ما را بسازد، ما ساخته تاریخ نیستیم ما سازنده تاریخ هستیم.
قمی با بیان اینکه فرهنگ مقاومت از مرزهای کشورمان فراتر رفته است، تصریح کرد: امروز می بینید که وضعیت عربستان به چه روزی افتاده است. آل سعود خیال می کند که می تواند چندصد میلیارد به ترامپ پول بدهد و امنیت بخرد و ترامپ می گوید اینها گاوهای شیرده هستند باید خوب بدوشیم.
وی افزود:  شکست عربستان در لبنان، عراق، سوریه و بزودی در یمن و مشکلاتی که با قطر پیدا کرده است و نشانه هایی از شکست عربستان در پرونده های دیگر مثل اردن، سودان، مغرب و تونس که در حال آشکار شدن است.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: وعده می دهم نابودی وهابیت و زوال آل سعود زودتر از آنچه پیش بینی شده است اتفاق خواهد افتاد.

منبع: دانا
سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب: 9969
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *