رئیس هیئت بازی های بومی محلی سراوان خبر داد:

میزبانی مسابقات بومی محلی استان در سراوان کلید خورد/فضای مجازی معضل بزرگی برای کودکان و نوجوانان است

شستون , 20 دی 1396 ساعت 10:30

رئیس هیئت بازی های بومی محلی سراوان از میزبانی این شهرستان در مسابقات بازی های بومی محلی استان سیستان و بلوچستان خبر داد.


مراد شیخ زاده در گفت و گو با شستون با بیان اینکه مسابقات منطقه یک کشور در 29 دی ماه در استان برگزار می شود، گفت: بازی های منتخب برترین تیم بومی محلی بخش مرکزی استان به میزبانی سراوان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه در بازی های بومی محلی تیم هایی از شهرستان های زاهدان، خاش، میرجاوه، سراوان، دلگان، ایرانشهر و سیب و سوران در شهرستان سراوان به رقابت می پردازند، افزود: از تیم های کل استان سیستان و بلوچستان یک تیم منتخب با تیم های کردستان، همدان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، کرمان و هرمزگان در جشنواره بازی های بومی محلی به رقابت می پردازد.

رئیس هیئت بازی های بومی محلی شهرستان سراوان با بیان اینکه برگزاری این مسابقات به شهرستان های مربوطه اعلام شده و فقط سیب و سوران اعلام آمادگی کرده است، اذعان کرد: امسال با توجه به تقسیم بندی مسابقات در استان، روز سه شنبه 26 دی ماه مسابقه بازی های بومی محلی به میزبانی سراوان برگزار خواهد شد.

وی احیا کردن آداب و سنن نیاکان سیستان و بلوچستان، دوری از تکنولوژی های روز دنیا و ترویج بازی های بومی محلی را از اهداف برگزاری این مسابقات عنوان کرد و توضیح داد: فضای مجازی یکی از معضلات بزرگی است که گریبان گیر کودکان و نوجوانان شده است.

شیخ زاده با بیان اینکه با برگزاری مسابقات بومی محلی در شهرستان سراوان شور و نشاط در جوانان زیاد شده و روحیه ورزشی در آنها تقویت خواهد شد، تصریح کرد: جوانان و نوجوانان از این بازی ها استقبال خوبی دارند و موجب شده که از عصر ارتباطات فاصله بگیرند.

وی چوب کشی، کپگ، طناب کشی و کشتی کج گردال را از جمله بازی های بومی محلی در مسابقات استانی دانست و اذعان کرد: همزمان بانوان در رشته هفت سنگ مهارتی، طناب کشی و چوب کشی به رقابت می پردازند.

رئیس هیئت بازی های بومی محلی شهرستان سراوان در پایان با توجه به اینکه استان سیستان و بلوچستان هیچ اسپانسری در بازی ها ندارد، گفت: سراوان تیم برتر در استان انتخاب شده و مسئولین توجه و همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشند.


انتهای پیام/م.ش

 


کد مطلب: 9976

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/interview/9976/میزبانی-مسابقات-بومی-محلی-استان-سراوان-کلید-خورد-فضای-مجازی-معضل-بزرگی-کودکان-نوجوانان

شستون
  https://shastoon.ir