800
۰
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سراوان خبر داد:

کاوش دو محوطه تاریخی شهرستان سراوان بزودی آغاز می شود

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سراوان از کاوش دو محوطه تاریخی تبه روباهک و سیاه دک بخشان خبر داد.
کاوش دو محوطه تاریخی شهرستان سراوان بزودی آغاز می شود
حمزه ندرت زهی در گفت و گو با شستون گفت: باهدف دست یابی به آثار وهویت تاریخی، فصل اول کاوش دو محوطه تا ریخی تپه روباهک دزک وسیاه دک بخشان بزودی از سوی گروه باستان شناسی دانشگاه سیستان و بلوچستان و پژوهشکده باستان شناسی میراث فرهنگی کشورآغاز می شود.
 
ندرت زهی افزود: قدمت این محوطه های باستانی به پیش از میلاد مسیح بر می گردد که برای نخستین باربه سرپرستی مهدی مرتضوی رئیس پژوهشکده باستان شناسی دانشگاه سیستان وبلوچستان کاوش ومورد بررسی قرار می گیرند.
 
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سراوان یادآوری کرد: بالغ بر 50 محوطه وتپه باستانی در شهرستان سراوان وجود دارد که قدمت آنها به پیش از تاریخ بر می گردد و با کاوش و بررسی این آثار بخش مفقود شده تاریخی این منطقه نمایان خواهد شد.
 
گفتنی است با توجه به وجود 480 اثر تاریخی در سراوان فصل اول این کاوش از 30 دی ماه تا 15اسفند ماه آغاز می شود.
برخی از آثار تاریخی شناسایی شده مربوط به دورهای پیش از بوده و شامل تپه ،محوطه،سنگ نگاره ها، قطعه، مسجد و بافت تاریخی هستند.
 
 روستای جهانی صنایع دستی گلپورکان این شهرستان  نیزبه عنوان اولین روستای جهانی سفال در فهرست شورای جهانی به ثبت رسید که با دارا بودن این آثار و شاخصه ها یکی از مناطق مهم گردشگری جنوب شرق کشور محسوب می شود.
 
انتهای پیام/ا.د
 
 
پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب: 9988
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *