800
۰
سردار پاکپور در نشست خبری:

رزمایش بزرگ زمینی سپاه این هفته در جنوب شرق کشور برگزار می‌شود/ در غرب با تروریست‌ها هم‌مرزیم/ هر حرکت تروریستی را در نطفه خفه می‌کنیم

فرمانده نیروی زمینی سپاه از برگزاری رزمایش بزرگ این نیرو با نام پیامبر اعظم(ص) این هفته در جنوب شرق کشور خبر داد.
سردار
سردار
به گزارش شستون به نقل از فارس، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز طی نشست خبری اظهار داشت: رزمایش بزرگ زمینی سپاه این هفته (24 تا 26 فروردین) در جنوب شرق کشور (در محدوده قرارگاه قدس) برگزار می‌شود.
پاکپور گفت: اولین هدف در برگزاری این رزمایش امنیتی با نام پیامبر اعظم(ص)، حفظ آمادگی رزمی یگان‌های منطقه است.
فرمانده نیروی زمینی سپاه، نمایش قدرت نظامی مستقر در منطقه و هویت بخشی و امنیت‌سازی منطقه مبتنی بر مردمی کردن آن را از دیگر اهداف این رزمایش خواند و اضافه کرد: امنیت باید پایدار و بومی باشد تا ماندگار شود.
وی نمایش اقتدار نظام را هدف دیگر این رزمایش عنوان کرد و افزود: ما تجربیات خود در عملیات‌ها را در متون درسی به یگانها آموزش دادیم و در این رزمایش نیز آن را به صورت عملی تمرین خواهیم کرد.
پاکپور ادامه داد: کلیه نیروهای بومی سازماندهی شده در منطقه به اضافه تیپ‌ها و لشکرهای نزسا و یگان صابری در این رزمایش شرکت می‌کنند.
وی همچنین از حضور موثر یگان تازه تاسیس هوانیروز سپاه در این رزمایش خبر داد.
فرمانده نیروی زمینی سپاه خاطرنشان گرد: این رزمایش در روز اول در منطقه سراوان و روز دوم نیز در میرجاوه برگزار می شود و روز سوم نیز شاهد تجمع بزرگ فرماندهان بسیج و یگانهای شرکت کننده در زاهدان خواهیم بود.
پاکپور با بیان اینکه سلاح جدیدی در این رزمایش تست نمی‌شود، گفت: به هر حال هر کشوری بایستی بخشی از توان و استعداد خودش را در رزمایش‌ها به رخ جهانیان بکشد که این خودش یکی از عوامل بازدارنده است و باعث می‌شود دشمنان ما در برآوردهایشان دچار اشتباه نشوند.
فرمانده نیروی زمینی سپاه درخصوص آمادگی تجهیزاتی این نیرو نیز اظهار داشت:  95درصد تجهیزات نزسا آماده است و تجهیزات مستهلک نداریم.
پاکپور همچنین با اشاره به آمادگی نیروی انسانی نزسا گفت: ما تجربیات خود را به نیروهای جوان منتقل می‌کنیم و در بحث مستشاری هم تجاربی که کسب کردیم را به جوانان نیروی زمینی آموزش می‌دهیم.
وی به وضعیت مرزهای غرب و شمالغرب کشور اشاره کرد و گفت: در این محدوده، ترکیه کنترل نسبی دارد هرچند عناصر پ.ک.ک با دولت ترکیه درگیرند ولی ترکیه بر مرزها حاکمیت دارد اما در عراق اینگونه نیست و مرزهای این کشور در دست تروریست‌هاست.
فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: ما در این منطقه با تروریست ها هم مرزیم و خبری از دولت عراق و اقلیم کردستان نیست.
پاکپور با بیان اینکه مرزهای غرب و شمالغرب ما از سوی عراق کنترل نمی‌شود، تاکید کرد: برای همین ما باید کنترل مضاعفی در مرزها داشته باشیم تا ناامنی از عراق به ایران نیاید.
وی گفت: سپاه باید مرزها را بخوبی کنترل کند تا از داخل کشورهای همسایه اقدام تروریستی علیه ما صورت نگیرد و این اقدام راهبردی ماست.
پاکپور درخصوص برخورد با گروهک‌های تروریستی در مرزهای کشور نیز اظهار داشت: خیلی از عناصر گروهای تروریستی که دستگیر شدند وابستگی خودشان به کشورهای حاشیه خلیج فارس بخصوص عربستان را اعتراف کردند.
فرمانده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: عربستان خیلی تلاش می‌کند کشور ما را نا امن کند.
وی ادامه داد: همین الان هم کشورهایی مثل امارات و عربستان در حال سازماندهی و تجهیز این گروهک ها هستند اما اینکه اقدامی نمی‌شود بدلیل آمادگی ما است.
فرمانده نیروی زمینی سپاه با مهم خواندن اشراف اطلاعاتی بر روی این گروهک ها تصریح کرد: هر حرکتی را در نطفه خفه می‌کنیم.
پاکپور در خصوص کمکهای مستشاری سپاه به مقاومت در سوریه نیز گفت: ما در کمک به محور مقاومت تعارف و کتمان نداریم و به کمک رسانی به آنها در عرصه مقابله با صهیونیست‌ها افتخار می‌کنیم.
وی افزود: اگر تروریست ها را در سوریه زمین‌گیر نکنیم باید در مرزهای خودمان با آنها بجنگیم.
پاکپور تصریح کرد: ما با کشورهایی همسایه هستیم که در مرزهای خود حاکمیتی ندارند و یا اینکه در کنترل و انسداد مرزهای خود توانایی لازم را دارا نیستند. به گونه‌ای که تردد عناصر تروریستی به سادگی صورت می‌گیرد.
وی افزود: در جنوب شرق که کنترل مرز آن به عهده سپاه است تسلطی از سوی پاکستان نسبت به مرزها نبود و شاهد اقدامات تروریستی بودیم و چون کنترلی نبود عناصر تروریستی اقدامات خود را به راحتی صورت می‌دادند.
فرمانده نیروی زمینی سپاه تاکید کرد:‌ افغانستان هم سال‌هاست دچار از هم پاشیدگی در مرزها و در درون خود است و اخیرا هم گروه‌های تندروی دیگری از جمله طالبان و گروه‌های تکفیری در استان‌های مرزی این کشور حضور پیدا کردند که حکومت مرکزی اصلا تسلطی به آنها ندارد.
پاکپور ادامه داد: لذا ماموریت این مرزها به سپاه واگذار شد و ما در این خصوص باید چند کار را مورد توجه قرار می‌دادیم. اول اینکه مرزهای خود را به خوبی کنترل کنیم تا از داخل کشورهای همسایه اقدامی علیه ما صورت نگیرد و این اقدام راهبردی ما در این خصوص است.
وی خاطرنشان کرد: در خصوص شمالغرب نیز ما در سال‌های 85،86 و 87 مشکلات اساسی داشتیم و شاهد کمی و مین‌گذاری تروریست‌ها بر سر راه نیروهای نظامی و انتظامی بودیم واین مناطق جولانگاه عناصر ضدانقلاب شده بود.
فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: در آن زمان اگر می‌خواستیم عقبه دشمن را بزنیم باید با راکت‌های دوربرد و 40 کیلومتری آنها را می‌زدیم. لذا چاره‌ای نداشتیم که برویم روی مرز و در سال 90 عملیات‌های نظامی خودمان را آغاز کردیم و این زمان اوج درگیری ما با گروه‌های تروریستی بود که شهدایی را تقدیم کردیم.
پاکپور با بیان اینکه مرداد سال 94 انتهای عملیات‌های ما در مرزهای شمالغرب بود، گفت: از آن زمان تمام مرزهای شمالغرب ما از لوث وجود تروریست‌ها پاکسازی شد و ما بر روی مرزها مسلطیم و اگر الان دشمن بخواهد حرکتی انجام دهد عقبه آن را با خمپاره می‌زنیم و تسلط کاملی بر دشمن داریم.
وی با اشاره به حضور سپاه در مرزهای جنوب شرق گفت: از سال 88 نیز ماموریت منطقه جنوب شرق به نیروی زمینی سپاه واگذار شد. در آن زمان تروریست‌ها در استان‌های مرزی ما عمق پیدا کرده بودند و برخی عملیات‌هایشان را در عمق 300 کیلومتری کشور انجام می‌دادند.
فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: لذا شهید شوشتری به این منطقه اعزام شد و طرح‌های مختلفی را برای تامین امنیت مطرح کرد که مهمترین آن این بود که مردم نقش اصلی در تامین امنیت پایدار داشته باشند.
پاکپور با بیان اینکه بومی کردن امنیت از سال 88 در جنوب شرق آغاز شد، گفت: الان حدود 9 هزار نفر از مردم بومی منطقه به عنوان بسیجیان بومی به همراه رزمندگان نیروی زمینی سپاه امنیت را تامین کردند و البته ما زیرساخت‌های امنیت را در این مناطق ایجاد کردیم.
وی افزود: نیروی زمینی سپاه در جهت محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی هم اقداماتی را در این منطقه انجام داده و تا امروز حدود 40 بیمارستان صحرایی تخصصی و فوق تخصصی در جنوب شرق کشور برپا کرده‌ایم که به 900 هزار نفر خدمت‌رسانی شده است.
فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به وضعیت راه‌های جنوب شرق کشور گفت: در آن زمان در منطقه جنوب شرق ما در 400 کیلومتر از مرز خلاء جاده و پاسگاه داشتیم که از سال 88 گروه‌های مهندسی نیروی زمینی کار را آغاز کردند و در سال جاری  کل این 400 کیلومتر دارای راه و پاسگاه می‌شود.
پاکپور تاکید کرد: با اقداماتی که در این چند سال توسط نیروی زمینی سپاه صورت گرفت درگیری تروریست‌ها در عمق کشور به مرزها کشیده و اگر الان درگیری باشد در نقطه صفر مرزی است. البته ممکن است اقدامات کور تروریستی در برخی شهرها صورت بگیرد اما دیگر سازمان یافته نیست و اقداماتی که در مرزها صورت می‌گیرد هم به دلیل عدم تسلط کشورهای همسایه بر مرزهایشان است.
انتهای پیام/
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب: 1049
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *